Mijn vintage verzameling verkopen of niet

in der loop ter tijd heb ik een klein collectie vintage horloges verzameld met de gedachte om ze ooit op te knappen. Helaas komt er weinig tijd vrij ervoor (In tussen twee kinderen) en ik verwacht niet dat er meer tijd vrij komt tussen nu en 18 jaar.

Loop al een tijdje met de gedachte om deze horloges weg te doen. Twijfels, twijfels.

Als je zeker weet dat je ze de komende 18 jaar niet meer gaat opknappen, zou ik ze verkopen.

Kan niet goed zien wat er allemaal tussen zit. Meen in ieder geval een Seiko te zien (de blauwe ‘tv’?). Maar waarom houd je er niet enkele die het meest bijzonder zijn en/of jou het meest aanspreken? Overigens heb ik echt geen idee waar ik de komende 18 jaar wel of geen tijd voor heb. Lijkt me wel lekker overzichtelijk. Ook wel 'n beetje saai, misschien
 :wink:

Naast de Seiko zitten er o.a. Ancre, junghans, EMKA, Pontiac, enicar, vostok, Liban, bakobe, en meer.
Dit is niet alles. :sweat_smile:

Oh jee
Het volgende : zal ik alles verkopen of niet? topic
:laughing:

2 likes

Dan gewoon verkopen, en 1 leuke dialy beater aanschaffen van de opbrengst.

Ja! Geeft toch niet? het kan geen kwaad een beginnend nieuw lid opnieuw te vertellen hoe de oudere rotten er over denken. Niet dat ik mezelf als een oude rot beschouw hoor, ik vraag ook nog steeds regelmatig naar de bekende weg hier, maar al doende wordt je wijzer.

@Kenleaf Zoek eerst een paar horloges uit je collectie waarvan je zonder meer vind dat je ze wel kan missen. Biedt die eerst eens ter verkoop aan en kijk of dat een beetje oplevert wat je er van verwacht. Zo ja, maak stap 2 naar de volgende batch. Zo nee, lekker vasthouden die klokjes, totdat je kinderen zó groot zijn dat je weer wat meer tijd voor je zelf kunt ‘claimen’ en er lekker aan kunt gaan werken. Verkopen kan dan altijd nog en als ze netjes opgeknapt zijn leveren ze allicht ook wat meer op. Dat groot -en zelfstandig- worden van die kinderen duurt volgens mij echt geen 18 jaar hoor, tegen de tijd dat ze 10+ zijn vermaken ze zich uitstekend zelf!

Succes met de overwegingen en dan zien we je klokjes misschien wel hier terug in de verkoop rubriek van HF, als je tenminste lang genoeg lid blijft en genoeg actief bent hier om je zgn ‘level 3’ status te krijgen (hetgeen verkooprecht geeft) op het Forum.

3 likes

Bedankt voor de tip. Altijd wel fijn als “oude rot” de nieuweling een handje helpt.

Volgens mij heeft @Kenleaf die allang, die verkooprechten


1 like

He he, het is me niet eens opgevallen. :sweat_smile::sweat_smile:

@Lexaf bedankt voor de tip. Ik ga een eerste selectie maken voor verkoop.
Je ziet ze wel verschijnen.