Mijn vondst van vandaag; Seiko Premier

Al een poos niets m gevonden wat de moeite van het posten waard is maar vandaag kon ik deze niet laten liggen…
Seiko Premier kinetic day-date.

Moet nog wel schoongemaakt worden maar ziet er netjes uit zonder krassen of deuken.

7 likes

Dit vind ik altijd klokjes met een zeker serieus gewicht qua uitstraling en in tegenstelling tot de versie met donkergrijze dial kun je op deze goed de tijd zien.

Goede keuze, veel draagplezier gewenst.

1 like

Een horloge een tijdje niet meer aandoen, kan de liefde doen heropflakkeren. Ik draag vandaag de Portsea en dit model draag ik niet vaak. Als ik het nu bekijk, ontdek ik terug al de finesses waarom ik het in de eerste plaats zo’n mooi horloge vond.

1 like

Leuk om te zien. Een wat drukke dial, maar deze kan het hebben :+1:

1 like

Mijn beste,

Een gezaghebbende verworvenheid!!
Goed hoor!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Leuk, je eigen horloge bij een ander te zien! Ik draag hem minimaal 1 dag in de 2 weken, heb hem nog nooit onder een week reserve zien gaan. Inderdaad is de wijzerplaat niets te druk - zou ik als minimalist ook niet goed kunnen hebben :slight_smile: .

2 likes

Ja, mooi.
De bezel is wel een krassenmagneetje maar een polijstdoekje eroverheen en glimmen maar weer.

1 like

Het zijn zeer aardige horloges, en het kinetic uurwerk van Seiko is ook cool, maar het woord minimalist zou ik toch echt pas bij zoiets in de mond nemen:

Waarbij dit van Seiko al weer iets drukker wordt:

:slight_smile: Rustig mogen ze niet zijn, die Premiers, geen van allen eigenlijk. Maar ze blijven geinig. :smile:

5 likes

Heb je toevallig ook de gebruikshandleiding in pdf ?

5D44 van Seiko. Voila.

1 like

ThX en opgeslagen.

Zo ben ik begonnen … dan is een tweede wijzer al druk :wink:

5 likes

Wat is dat? Het is mooi. :slight_smile:

1 like

Ik vind ze altijd mooi die Premiers, maar ook mijn voorkeur gaat uit naar een witte plaat. Ik heb deze uit dezelfde serie, maar met andere functies en geen kinetic :relaxed:

1 like

Tnx ! Het is ook verrassend goed - en redelijk precies afleesbaar. Al kijken we natuurlijk sowieso zelden naar de pols om de tijd af te lezen. Ik vind het ook echt prachtig bij dit horloge dat er verder helemaal niets aan info op de dial staat. Vergeleken hierbij is zelfs een Meistersinger druk.

Het is een No-Watch, 24 Hours CM1-2513.

@Fate_Amenable_To_Change had m al snel te pakken zag ik. Ik had hem destijds hier gevonden: http://www.watchsleuth.com/seikokineticfinder/search/?MOD=SRH007 . Fijne site om snel even wat type-info op te vinden.

1 like