Het horloge liep wel, maar helemaal niet precies.
Nadat Freddy het vakkundig hersteld en gerestaureerd had, was het bijna niet meer te herkennen.
Bovendien heb ik deze middag nog eens een persoonlijke toelichting van de grootmeester gekregen ! (tu)
Geduld, ongelofelijk sterke vakkennis en precisie !
Verbazingwekkend: is het nu een mechanisch horloge of is het een stemvorkhorloge of is het een kwarts: FREDDY KAN HET !!!
Ik denk dat er weing werkjes bestaan die Freddy nog niet in zijn handen heeft gehad. Het is een kameleon inzake zijn vakkennis ! Zaken waar menig horlogemaker niet eens zou aan beginnen, brengt hij steeds tot een goed einde.
Een stemvork horloge is toch iets waar niet elke horlogemaker kan/durft aan te beginnen. Freddy doet het ! (tu)
Deze Bulova heeft behalve een vervang-glaasje geen enkel nieuw onderdeel gekregen, doch er was heel wat mis mee in den beginne.
Freddy heeft dat alles feilloos kunnen herstellen.
Het horloge loopt na een halve dag nog op de seconde juist, en wat opvalt - misschien ligt het aan het caliber - het “zoemt” veel luider dan bv. mijn Omega Genève. Ik denk niet dat ik ze op het nachtkastje ga leggen.
waanzinnig hoe hij dit klaarspeelt idd, en de foto’s maken het nog veel mooier, klasse verhaal en een mooi resultaat, ik zie vaak bulova’s op de bay en MPL maar hog nooit aangedurfd, na het lezen van dit verhaal ga er toch anders naar kijken.
Het resultaat is prachtig geworden Marc, Proficiat.
Dit horloge verdiende het ook om een tweede kans te krijgen. Een kans welke zich met verve om jou pols heeft genesteld.
…en wat opvalt - misschien ligt het aan het caliber - het “zoemt” veel luider dan bv. mijn Omega Genève. Ik denk niet dat ik ze op het nachtkastje ga leggen…
Ach, wat is deze weer mooi geworden!
Proficiat!!
En wat dat zoemen betreft: de Accutrons trillen op een andere frequentie dan bijvoorbeeld jouw (en mijn) Omega: de toonhoogte is dus anders.
En ze kunnen heel goed op een nachtkastje, die van mij slapen op het nachtkastje op een klein kussentje. Dat dempt het gezoem genoeg.
…en wat opvalt - misschien ligt het aan het
caliber - het “zoemt” veel luider dan bv. mijn
Omega Genève. Ik denk niet dat ik ze op het
nachtkastje ga leggen…
Ach, wat is deze weer mooi geworden!
Proficiat!!
En wat dat zoemen betreft: de Accutrons trillen op
een andere frequentie dan bijvoorbeeld jouw (en
mijn) Omega: de toonhoogte is dus anders.
En ze kunnen heel goed op een nachtkastje, die van
mij slapen op het nachtkastje op een klein
kussentje. Dat dempt het gezoem genoeg.
Je hebt gelijk. Deze accutron kan ik gewoon horen terwijl ik hem draag, de Omega die moet ik al tegen mijn oor plakken om het gezoem te horen.
Wat het zoemen betreft, Bulova heeft een frequentie of trillingen van 360 Hz, de
ESA 9162 daarentegen heeft een fr. van 300 Hz en verschil is hoor- en voelbaar.