Mijn zoektocht naar een mooi horloge

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een mooie klok.
Mijn budget is tot 350 euro.
Probleem is dat ik dunne polsen heb (17.5cm) en ook dunne armen, maar wel op de stoerdere horloges val…
Ben nu een beetje aan het oerienteren op duikers uitstraling, van seiko, citizen, boss.
Denk dat ik saffier glas nodig heb qua werk, en vind een leren, rubber, textiel band meer bij me passen als een stalen.

Heb niet meer ervaring met klokjes als mijn fitbit dus je kan je voorstellen dat ik niet weet waar ik moet zoeken…

Ik zou enorm geholpen zijn met allerlei soorten advies, dacht namelijk dat het simpel zou zijn maar ben er na een week horloge surfen achter dat er zoooooo veeel is…

Help!

5 likes

Je gaat een hele shitstorm krijgen vanwege “klokjes”. Be prepared. :wink: Welkom!

Zou me zeker beperken tot echte horlogemerken, zoals Seiko en Citizen. Boss is Chinese meuk met matige uurwerken.

8 likes

Een comtoise klok. Degelijk gebouwd en binnen budget

Men gaat je een automatisch horloge aanraden want ‘beter’ dan quarts.

3 likes

Kijk, daar ga je al. :grin:

2 likes

Seiko Prospex king turtle

8 likes

Orient Kamasu of Citizen Promaster.

4 likes

Dat zou ik niet echt meer dun noemen. Meestal prima omvang om duikers tot 40/42 mm te hebben met lug to lug van max 50 mm. Maar hangt uiteindelijk van vorm pols af (plat of rond) en je voorkeur.

Meestal plug ik ook de marathon MSAR (36 mm) of GSAR (41 mm). Voor sfeerplaatjes zie

Edit: de genoemde Orient Kamasu is ook een fijn horloge.

3 likes

Haha thanks

Welkom op het forum Twijvel!

De meeste hier zeggen horloge (een klok hangt aan de muur).

Ik heb hetzelfde als jij: kleine polsen (17cm) en ik van sportieve grote horloges. Er zijn echter genoeg horloges met een grote kast die toch niet hee groot dragen. Zoals de Squale!

De lugs zijn gevormd dus lopen min of meer mee met je pols, zit een stuk beter dan een recht stuk staal:

Er zijn een berg andere horloges die dit ook hebben maar die zijn niet in mijn bezit. Voor een beetje normale prijs kan je een mooie citizen ny0040 krijgen, die dragen volgens mij ook vrij klein.

6 likes

Haha ja mijn klokjes taal verraad dat ik een leek ben, maar dat maakt me niet zoveel uit.
Heb nu iig in 5 minuten meer goede tips als een week op het net.

Tx

2 likes

Zo staat dat om mijn 17 cm pols.

Kost, afhankelijk van de kleur die je je neemt en waar je bestelt tussen €200 en €250. Saffierglas, uurwerk is een automaat, komt standaard op een stalen band.

51qZBN6eW1L.AC_SY1000

9 likes

Die is idd mooi

1 like

Mijn pols is 17cm. Zo staat de Kamasu mij.

5 likes

Wow ook een topper

Je moet wel bedenken, als je kwarts gewend bent, dat een automaat in het lagere segment een aantal seconden per dag afwijkt. Kan in de plus of de min zijn. Dit kan bijgeregeld worden door forumleden met enige ervaring daarin. :innocent:

1 like

Dit ding heeft al heel wat ruige klussen tijdens verbouwingen achter de rug, talloze dagen golfsurfen/suppen/kitesurfen en geeft geen krimp. Op rubberen band en binnen budget.

Mijn pols is ook 17,5cm dus ter indicatie wel aan te houden.

4 likes

En echt een heel gaaf ding!

1 like

Wat is een goede online shop?
Of beter naar een juwelier?

Werk in adam city centre

Welkom op dit mooie forum. Ik kan een Glycine Combat Sub aanraden. Erg stoer horloge, een eigen gezicht en enorm veel waar voor je geld. Daarnaast in veel verschillende kleuren te krijg.

5 likes