Kan ook een eerste kennismaking zijn:
En sinterklaas een zakhorloge?
nee die heeft een Tijd-Piet
Bedankt voor alle reacties tot dusver!
In loondienst haal je in NL nergens modaal, tenzij als atelierchef. Ook even iets om bij stil te staan.
Zou me van de NLâse ateliers kunnen voorstellen dat Michiel van Delft Watch Works/Holthinrichs het meest open staat voor een - even afspraak maken - rondleiding; en - beslist, ik heb hem ontmoet - enthousiaste uitleg. Ik zou niet naar Dokkum rijden voor VdG, het is IMO geen heel erg prettig mens in de omgang. In Naarden-Vesting heb je CvdK en daar maak je meer kans dan in Dokkum.
Nu ik er over nadenk - probeer ook Kalle Slaap eens. Zie net de reactie van Tempus; zit in dezelfde regio.
⏠2100,- is onder het minimum loon
Zal toch wel wat meer zijn dan dat inmiddels
Netto haal je dat uiteindelijk wel. Maar heel veel meer zit er niet in. Dat is, na enkele jaren in dienst. Is 1 van de redenen dat ik niet meer bij Breitling NL ze hebben een vacature trouwens werk. Je moet wel normaal kunnen leven.
Is dat zo? En als die jongen begint zijn er weer steeds minder horlogemakers over.
Kan me voorstellen dat je met de toenemende zeldzaamheid van horlogemakers en een beetje ondernemerszin best een leuk bedrijf kan runnen en prima verdienen.
Loondienst is wellicht een ander verhaal
Yep, die laatste zin idd. Maar als zelfstandige heb je wel meerdere kwaliteiten nodig naast horlogemaken.
True. Maar als ik naar Kalle Slaap of de heren van Tempus kijk heb ik niet het idee dat het sappelen is
Die zijn ârunning their own businessâ. Geen idee wat Kalle zijn personeel betaalt⌠âŚmaar het gaat geen 4K bruto zijn.
Ik droomde er van klassiek gitarist te worden. Dat werd uiteindelijk een tijdrovende en kostbare deceptie. Kan helemaal geen kwaad om dat in een vroeg stadium al mee te nemen. Had er geen droog brood mee verdiend, ook. Ik ken 1 uitzondering uit mijn âjaargangâ - zij heeft meerdere CDâs opgenomen en runt een succesvolle muziekschool. Maar ja - je moet âhetâ wel echt hebben dan. Beetje offtopic maar zoek op Gitaaracademie.
Als je het hebt.
Vertel dat alle werkloze kunsthistorici.
Gaat om carriere, niet een hobby.
Wat geweldig @George dat jij je zoon zo serieus neemt en hem de gelegenheid geeft om dit verder te ontdekken! Ook en zelfs al weet je dat zijn interesses wisselen, dat je dit als ouder doet is toch top. Blijkbaar is er iets in het vak van horloge maker dat hem triggert, en een waardevol puzzelstuk voor hem in zijn âzoektochtâ naar wat het uiteindelijk ook wordt. Superleuk het aanbod van @Tempusuurwerktechniek om daar te gaan kijken. Veel plezier, samen!
Ik zal zeker contact opnemen, bedankt voor het aanbod!
Leuk dat je dit hier deelt. Ook prima om te dromen⌠ga zeker eens bij Tempus een kijkje nemen. Ik weet uit ervaring dat dit gasten zijn die ook van hun passie een beroep hebben gemaakt. Het is nog vroeg maar wie weet en als hij ook zo gepassioneerd is als velen dan is er een goede boterham mee te verdienen hoor. Succes voor de toekomst
Maar los hiervan. Als voor jou je carriere een kostenpost mag zijn kan ik alleen maar concluderen dat je er al warmpjes bij zit (en zat voor je aan een carriere begon). Mooi voor jou. Voor de andere 99.9% van de wereld is het idee vooral dat werk geld opbrengt, en als het even kan voldoende om van te kunnen leven. Vandaar dat men op dit vlak meedenkt met TS.
Persoonlijk denk ik dat je hem het beste op sleeptouw mee kan nemen naar ateliers die er voor openstaan om een dagje te mogen komen kijken.
Ik weer niet hoe volwassen je zoon al is op zijn 13e om al een vakrichting te kiezen die weloverwogen is?
Het lijkt me geen toeval dat paps horloges toevallig mooi vind. En zodoende met het virus besmet te worden als zoon.
Horlogemaken is een vak apart.
Dus spelenderwijs kijken of er toekomstmuziek in zit lijkt me de meest handige aanpak.