Mijzelf en mini-collectie (low budget) even voorstellen

Hallo iedereen,

Net aangemeld hier en dacht ik stel me even voor…

Mijn echte naam is Wim, ben 36 jaar, werk bij een groot telecombedrijf in België (IT afdeling)
Ik draag al mijn hele leven horloges maar zonder er echt aandacht aan te schenken.
Enige uitzondering was een flik-flak horloge die ik als kind per se wilde :grin:

Sedert enkele jaren heb ik echter een groeiende interesse in horloges ontwikkeld.
Ik heb niet echt een voorkeur voor merken en wil momenteel niet echt dure aankopen doen, ik moet gewoon een “klik” hebben met een horloge…

Wat ik wel graag doe is de horloges regelmatig veranderen van uitzicht door het veranderen van de bandjes, maakt dikwijls een groot verschil

Hieronder een overzichtje van mijn (low budget) mini-collectie

Eerste horloge die ik aankocht was een tweedehands Festina f16354, een horloge die ik heel mooi vind qua vorm en wijzerplaat. Deze kwam oorspronkelijk met een saai leren bandje maar na verloop van tijd dit ingewisseld voor een lederen zulu strap wat volgens mij de horloge wat stoerder doet lijken…

Volgende aankoop was een Lenzers LEW101, een vrij grote horloge maar toch eenvoudig en klassiek in design. Kwam ook oorspronkelijk met een zwart lederen bandje maar dit heeft momenteel moeten plaats maken voor een oyster bandje en als ik eens in een zotte bui ben: mesh :yum:


19 likes

Nadien was een Rothenschild rs-1001-sw aan de beurt… origineel met rubber bandje maar ik wist al meteen dat deze ging vervangen worden door een bruin leder bandje… mesh ook eens geprobeerd maar dat past toch beter op de Lenzers


Vervolgens stond een Festina F16608 op het menu, oorspronkelijk met oyster bandje, maar deze draagt nu het zwart lederen bandje van de Lenzers… past mooi bij de zwarte subdials

4 likes

Een automatische horloge ontbrak in mijn collectie en na serieus twijfelen ben ik dan voor de Invicta 8926OB gegaan… ik was echt niet zeker om voor een “hommage” horloge te gaan maar de vele positieve reviews + het feit dat het Invicta merk in grote letters aan de zijkant van de kast staat hebben mij toch over de streep getrokken. Ik weet dat er ook “hommage” (replica) horloges zijn met effectief het Rolex merk erop maar dat wou ik absoluut niet.
Deze heeft ondertussen een verzameling NATO straps ter beschikking, enkele voorbeelden:



4 likes

en met de originele oyster:

4 likes

Hierna is de liefde voor duikhorloges een beetje opengebloeid en schafte ik mij ook een Immersion Whale aan, maar dit bleek uiteindelijk mijn ding niet en heeft ondertussen een nieuwe eigenaar gevonden… Maar wel niet vooraleer de oyster band er eens op te passen (wat al een hele verbetering was tov de rubber strap):

5 likes

Welkom Wim.
Leuke collectie heb je! Veel (lees)plezier op het forum.

1 like

En alhoewel ik gezworen had geen horloges meer te kopen is er toch nog de iconische Seiko SKX007 bijgekomen met de Jubilee bracelet:

Hier ben ik wat mee aan het watch-modding geslagen, hieronder foto’s met Murphy coin edge bezel en PO bezel insert van Dagaz:


Ik verwacht ook nog een submariner-like bezel insert die ik op de originele bezel ga monteren.
De originele bezel stoorde mij wel omdat deze nogal bling was dus deze is ondertussen matter geschuurd… ook heb ik de crown-guard achteraan ronder gevijld omdat deze nogal in mijn pols duwde en is de horloge momenteel (voorlopig) ook voorzien van een zwarte NATO strap… foto’s volgen :wink:

Cheers
B

15 likes

Van harte welkom om het forum, leuk om te zien hoe het aanzien van horloges veranderd met verschillende bandjes.

~ Li ricchi cchiù chi nn’hannu, cchiù nni vonnu. ~

1 like

Goed bezig Wim! Welkom!

1 like

Welkom Wim! Altijd goed een SKX in de collectie. Ik wens je een mooie tijd!

1 like

Welkom wim! Veel leesplezier!

1 like

Welkom Wim,

Veel plezier op deze site!

Groet,
Arvid

1 like

Welkom hier Wim,

Die SKX is één van de forum favorieten.:thumbsup:

1 like

Welkom op het HF Wim.

En lekker bezig blijven je kunt met budget nog relatief betaalbaar met je hobby bezig zijn.

grt. Gerard

1 like

Welkom Wim! Leuk met al die bandjes! Goed bezig en ik vind ook: low budget = big fun! Kijk ook eens naar het vintage gebeuren. Vaak mooie horloges te vinden voor lieve prijsjes.

1 like

Lekker bezig :+1:

1 like

Welkom

1 like

Dat is nog eens een uitgebreide introductie! Welkom!

1 like

Welkom! Behalve Zot op horloges heb je ook t modden lekker te pakken.

1 like

Welkom!

1 like