Mijzelf voorstellen en direct een vraag Omega SMP

Hoi allen van het Horloge forum.

Mijn naam is Dogan en ik ben al een geruime tijd op zoek naar mijn eerste echte horloge. Als jullie mij vragen hoe dit is gekomen kan ik daar een heel verhaal over vertellen. Mijn interesse is begonnen op vakantie in een winkel met nepperts. Een enigzins draagbare neppert was al gauw 200 euro. Uiteindelijk gelukkig niet gekocht. Terug van vakantie ben ik gaan zoeken voor een horloge van rond de 500 euro. Mijn eisen waren: automaat en zwitsers. Al gauw is het budget bijgesteld naar 1000 euro. Ik kwam dan uit op was Tissots en Hamilton. Maaaarrr geef je dan zoveel geld uit moet het dus wel iets zijn waar ik jaren plezier van kan hebben en dus moet ik het ook echt mooi vinden.
Om jullie nog een langer verhaal te besparen zal ik het kort houden. Het budget is inmiddels max 2000 euro. Op dit forum ben ik inmiddels elke dag vaste klant(bezoeker) en al heel veel mogen leren van deze site.

Zoals ik al heb benoemd ben ik al een tijdje op zoek naar een horloge. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een Omega Seamaster Pro Chrono. Nu ben ik er 2 tegengekomen op Marktplaats.

De eerste is een Omega Seamaster Pro America’s Cup Chronograaf 300 (Type: 2594.50) . Een paar dingen zitten mij dwars bij dit horloge (http://link.marktplaats.nl/m1003529169) :

  • Geen papieren
  • Heb het bouwjaar opgevraagd bij de verkoper en die geeft aan dat dit horloge van 2010 is, maar voor zover ik heb kunnen vinden is dit model alleen gemaakt in 2003-2004
  • En de bracelet klopt niet.

Nu vind ik het laatste niet eens een probleem, waar het mij eigenlijk om gaat is dat het naar mijn gevoel niet helemaal klopt. Wat denken jullie hiervan?

2 likes

Als het niet goed voelt zou ik het niet doen.

1 like

Als je gevoel niet goed is moet je dat zeker volgen en dus niet doen.

Daarnaast zou ik persoonlijk niet zo snel gaan voor een America’s cup maar zou altijd kiezen voor het iconische model met de blauwe golfjes. Een mooie automaat van de eerste generatie moet je voor rond de € 1.500 euro op de kop kunnen tikken, worden regelmatig aangeboden.

Als je (nog) niet zo veel verstand hebt van horloges en je zeker wil weten dat je geen fake koopt, is het wellicht verstandig om eens bij bijvoorbeeld Juwelier Burger in Maastricht te gaan kijken, hebben ook een goede webshop. Niet de allergoedkoopste maar wel erg goed, grote keuze en betrouwbaar.

Succes met de zoektocht!

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom Dogan, op dit wetenswaardige HorlogeForum.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Een wijs iemand zei mij: bij twijfel niet inhalen! Welkom op het forum!

1 like

Hey en welkom. Alleen iets kopen als je er 100% goed bij voelt… en met een beetje geduld komt jou klokje wel eens voorbjj in het te koop topic. Ik ben ook nieuw hier en na 2 dagen heeft de microbe me te pakken :wink: en kijk ook geduldig uit tot ik een “klik” voel bij een high end uurwerk…

Als je er geen goed gevoel bij hebt simpelweg niet kopen.
komen wel meer horloge voorbij

Welkom op het forum !

Welkom :clap:

In inderdaad wat de rest ook al zei, gewoon afwachten…
Veel plezier hier.
Pieter.

Je schrijft beter dan je nickname doet vermoeden :wink:

Zo zie je maar weer dat men niet moet oordelen op alleen namen. :wink:

Heren,
Bedankt voor warme verwelkoming en jullie adviezen. Ik wacht met geduld verder af. Mochten jullie nog iets tegen komen hoor ik dat natuurlijk graag.

Ook namens mij welkom. Ik heb ook twijfels. Ik weet niet of Omega destijds ook al zulke houten dozen Had. Maar dit alles betekent niet perse dat t nep Is. Je kunt ook voorstellen om samen naar een authorized dealer te gaan die het horloge van binnen kan inspecteren. O.a. Op authenticiteit, maar ook op de staat vh uurwerk. Als een servicebeurt hoog nodig is, kan dat nog best aardig in de papieren lopen.

Heb je daarnaast dit model wel es om de pols gehad. De chronograaf maakt het best een dik horloge. Niet iedereen vindt dat even comfortabel of mooi zitten.

Ai ai…

Welkom. meteen een leuk budget voor te starten. Mijn mening is wel, geef je ogen goed de kost voordat je een dergelijk budget uitgeeft!! Probeer eerst eens wat verschillende types, dresser, duiker, vintage enz enz.
Je weet dan snel genoeg wat je echt leuk vind.

Schaf je een (in mijn ogen) high end horloge aan (Omega) dan dienen er (spreek voor mezelf) wel de benodigde papieren bij te zitten.
Dit vergemakkelijkt later ook de evt verkoop. Ook de originaliteit van zulke horloges is mijn inziens erg belangrijk.

Andere banden/wijzers/kroon enz enz zijn in dit segment afknappers.

Succes met de eventuele verkoop, en er komen regelmatig hier op het forum ook leuke horloges voor dit budget voorbij!!! Let dus ook eens op het verkoop topic.

Welkom!!
Ik ben helemaal eens met @Thijs_Kremers Met dergelijk budget heb je veel meer keuzes en zeker ook op 2e hands gebied.

Veel succes en ik zie je keuze wel verschijnen

@marnixmoed:
ik denk ook niet perse dat het nep is. maar er klopt voor mijn gevoel er een aantal dingen niet aan. Heb inmiddels besloten dat ik 'm niet wil en verder afwacht totdat er iets voorbij komt. Het is mijn eerste echte horloge na heel wat designer horloges gehad te hebben waar je na twee jaar op bent uitgekeken.

Ik heb 'm eerlijk gezegd nog niet om gehad, maar ik ben wel grotere horloges gewend qua diameter. Laatst heb ik een Hamilton X-wind omgehad en die is qua dikte redelijk vergelijkbaar en dat heeft mij niet gestoord.

1 like

@Thijs_Kremers
Ik heb al het een en ander geprobeerd.
Dresser: vind ik te netjes en niet bij mij passen
Duiker: spreek mij op dit moment erg aan
Vintage: heb ik niet echt veel mee misschien later :smile:
Flieger: Is ook mogelijk (Breitling Colt 44 geprobeerd en tot heel gaaf om je pols anders dan op foto’s)

ik ben het helemaal met je eens dat een dergelijk horloge originaliteit belangrijk is en zeker de papieren. Ik heb wel verstand van kwaliteit, maar als ik op youtube vergelijkingen zie tussen nepperts en orgineel dan ga ik toch te twijfelen.

Wat kost het een grote beurt voor een dergelijk horloge? 200? 300?

Maar kennelijk vond je het zelf ook geen succes :smile:

Ach, ik mag niet klagen voor een it’er