Mikropakket

Als HF zich aanmeldt als nieuwe klant kunnen ze gelijk een aantal vactures uitzetten en extra busjes toevoegen aan hun wagenpark :crazy_face:

3 likes

Ja, werkt prima.

Beter dan bij DHL zelf, want je komt bij ze met één doel en dat is geruststelling.

Ik gebruik het alleen bij Express en bij dure verzendingen. Iets van 500 piek kan ik nog wel uit eigen zak trekken naar een koper toe als het nodig is, maar ik heb afgelopen lente een gouden Royal Oak naar Chicago gestuurd en dan ga je jezelf toch wel even inlezen. :joy:

4 likes

Hahaha mooi weer dit. Zou je iets mee moeten doen @Jurk :joy:

Hoop dat @HanDavinci een groot koffieliefhebber is. Mag ie de eerstvolgende horlogedeal bij me langs komen brengen👌

2 likes

Ik vind het wel een mooi idee! Wellicht wil een van de hier aanwezigen die ook horloges commercieel verhandelt en dus een btw nummer heeft dit tegen een kleine commissie oppakken?

Goed verpakken wil ook wel helpen.
Het klinkt logisch, maar vaak is de verpakking niet veel groter dan de inhoud.

Recentelijk deze doos verstuurd, en aangegeven deze ook bij de retourzending terug te willen.
Illustratief een (ander) horloge bij de foto’s erbij, dan weet je ongeveer welke omvang de doos heeft. En de verzending kostte precies hetzelfde als een klein pakketje.



( @Aad57 was je werkkamer wel goed te bereiken? )

De inhoud moet stevig maar zacht tussen de krantenproppen of ander vulmateriaal zitten, eventueel de inhoud in een eigen doosje verpakken.

De buitenkant compleet met plakband afplakken, de hoeken en randen eventueel met ductape.
Voordeel hiervan is dat de ontvanger vrij snel ziet dat het pakket open is (geweest).

Het adreslabel moet onlosmakelijk aan het pakket verbonden / geplakt zijn.
Het beste is met een documentenzak en daarop de randen extra plakband. En anders met doorzichtig plakband over je handgeschreven of geprinte lever-adres.

Eventueel kun je bij de inhoud ook een papier met het retour- en/of lever-adres toevoegen, voor het geval het adres aan de buitenkant toch zoek raakt.

De meeste dieven zijn gelegenheids-dieven.
Wanneer een pakket al schade heeft, of niet compleet in het plakband zit bestaat de kans dat je inhoud dus verdwijnt indien de dief er makkelijk en/of snel bij kan :rage:

Vanwaar deze wijsheid? Door schade ook wijzer geworden. Gelukkig geen schande, en daarom ook nog steeds een 100% score op eBay.

PostNL komt hier vandaag hopelijk een onbeschadigd pakket afleveren, met de complete inhoud.
Details: 16 x 12 x 22 cm, ik houd mijn hart vast na de verhalen hier op HF

2 likes

Ik stuur hem liever naar je op, maar toch bedankt.

1 like

@koekoek haal je rijbewijs eens even snel, dan ligt hier een schone taak voor je :wink:

2 likes

En kan die ook meteen maaltijden rondbrengen, win win :rofl:

6 likes

Haha, jammie! Iedereen aan de tot snot gekookte groenten, dorre (copyright @lasteraar) aardappelen en bleke kip. :joy:

4 likes

Mikropakket werk voornamelijk B2B en is niet hoog (tot €500) verzekerd ik heb los een bedrijfs verzekering die aangetekende verstuurde pakketen verzekerd.

?

Dat heb je zelf aangevraagd dan, want je kan tot 50.000 verzekeren.

1 like

Werk al 16 jaar met de Mikropakket en ben uitermate tevreden. Prijs / kwaliteit en betrouwbaarheid klopt.
Het nadeel is moment van bezorgen of afhalen. Als het een particulier is dan kun je niet de hele dag verplicht zitten wachten wanneer ze langs komen.

2 likes

Met DHL? Gewoon bellen. En als je slim bent schrijf je een casenummer op en vraag je een mailadres.

1 like