Mikropakket

Nu de berichten over geripte horlogezendingen door PostNL op het forum hoogtij vieren: zou het niet handig/veilig zijn om dergelijke zendingen via Mikropakket te kunnen sturen?
Zij versturen waardevolle spullen voor o.a. juweliers in eigen beheer door to door. Ik weet dat een aantal actieve leden hiervan gebruik maken voor hun commerciële activiteiten.
Er zullen wel allerlei haken en ogen aanzitten, enkel voor bedrijven etc, maar we zijn met elkaar een flinke groep en sturen voor tonnen aan waarde door het land.

7 likes

Ik ben voor. Ga direct aandelen nemen

6 likes

Denk dat ze niet echt zitten te wachten op een paar duizend pakketjes met een verzekerde waarde van 300E

1 like

Als ze geen moeite hebben met 50 pakjes van Juwelier ABC uit Boerenkoolstronkeradeel, dan is ons gezamenlijk volume volume dat ook niet.

1 like

Hoi Rik,
Hoe zie je dat voor je dan?
Je hebt een btw nummer nodig. Plus ze komen de pakketten bij je ophalen.
Wat overigens wel top is dat je een opdracht kan geven tot ophalen bij een klant.
Tracking systeem is waardeloos overigens.

2 likes

Gewoon via Pickthisup of een andere bezorgservice. Kost je ieder 15 euro en bezorgen van deur tot deur.

Versturen met DHL en verzekeren met Secursus is tha way to go.

https://www.secursus.com/dhl-insurance.php

Graag gedaan.

4 likes

Ik denk dat we best een forumlid bereid krijgen om de hele week horloges rond te rijden door heel NL.

8 likes

Beste tip ooit

4 likes

Dank. Dat is een aantrekkelijke partij. Qua prijzen dan. Ken het reilen en zeilen van die club verder niet.

1 like

Ik weet niet of je nu sarcastisch bent. :joy:

Maar ja. Ik heb met elke koerier inmiddels ellende gehad en bij DHL hebben ze veruit de beste klantenservice.

4 likes

Iets van een gezamelijk account of iets, daar moet toch wel een mouw aan te passen zijn?

1 like

@HanDavinci

34 likes

Ik zou niet weten hoe. Ze komen jouw pakket ophalen op een geregistreerd adres zoals jij in het systeem staat. Let wel. Veiligheid is alles. Je kunt wel aangeven dat ze deze keer niet op kantoor moeten komen, maar bijvoorbeeld thuis of bij een klant.
Daarbij heb je verschillende accountnummers die een bepaald verzekerd bedrag vertegenwoordigen.

Grootste hobbel is de maandelijkse factuur. Wie gaat die betalen en aan wie is die geadresseerd?

:joy:

1 like

Merci, kende ik niet. Goede tip :+1:
Maar, doe je dit bij gewone DHL (Parcel ) of alleen bij DHL Express?

1 like

Werkt dat goed? Alles dat bij mij de deur uit gaat, verstuur ik met DHL Express en daar verzeker ik het ook. Kost 1 euro per 100 euro waarde, dus zoveel scheelt het niet, maar toch een paar pilsjes.

2 likes

De tracking is inderdaad niet best en het geven van een opdracht vind ik lastig met die etiketten printen etc, maar misschien ben ik oud :joy:Bovendien moet je imo (te) lang wachten tot ze komen, ze geven vaak lange slottijden door en komen dan nog later. Ik moet er nog aan wennen.

2 likes

Hoe soepeltjes gaat daar het afhandelen van een claim?

Misschien leent het business model van Mikropakket zich niet helemaal voor onze behoefte… :grinning:
Maar goed, het er zo over hebben leidt weer tot een paar tips die de moeite waard zijn zoals @Zulu en @HanDavinci aangeven.

1 like