Een superleuk oudje, met op de wijzerplaat de naam
"Milexa automatic. Helemaal niets over het merk te vinden, behalve dat het een keer verkocht is in een catawiki lotje. Het uurwerk heb ik opgezocht, volgens mij is het een Förster91, (?) ook gebruikt in Dugena 1055. (
Is er iemand die dit merk eerder gezien heeft en er iets meer over kan vertellen?
Sorry, foto’s staan in de verkeerde volgorde
Het zou imho best wel eens een zgn plakmerk uit de jaren '50 kunnen zijn.
Een horloge waar bv een juwelier zijn eigen naam op heeft laten zetten.
Je kunt dan zoeken tot je een ons weegt
Leuk ding in ieder geval!
Ik vrees het ook Maar je weet maar nooit, er zit hier zoveel kennis
Jaren '50 klopt dus wel
Misschien is de wijzerplaat wel op/of voor die school gemaakt en heeft er een ambachtschool met die naam bestaan…leuke opdracht om uit te zoeken. (maar niet door mij hihi )
Ik vind alleen een “Milex Elem Watch Co” dat gaat wel in dezelfde richting, maar daar houdt het mee op.
Dank voor je reactie! Heeft er wel wat van weg,…misschien iemand overijverig geweest en er een A-tje achter gezet ?
Leuk horloge. Kan wel een poetsbeurtje en zeker een nieuw glas gebruiken.
Mogelijk een handelsmerk c.q. juweliersmerk, ook wel plakmerk genoemd.
Het Förster/Dugena uurwerk duidt op Duitse herkomst van dit horloge. Waarschijnlijk Pforzheim. Veel kleine horlogeproducenten uit die omgeving zijn niet of slecht gedocumenteerd. Het kan dus ook zomaar zijn dat Milexa een merk was van een kleine horlogeproducent die zijn onderdelen, waaronder de uurwerkjes, van fabrikanten zoals Förster en PUW (Pforzheimer Uhren Werke) betrok. Pfortzheim was lange tijd het hart van de Duitse horloge industrie, zoals de Jura dat was voor de Zwitserse horlogewereld.
Overigens… Milexa… Lexaf… scheelt maar een paar letters. Het had ook mijn eigen merkje kunnen zijn, what’s in a name?
Dank voor de info! Super
Die is goed opgeknapt van een nieuw glaasje, leuk horloge! Veel plezier ermee!
Toevallig ben ik ook in het bezit van een Milexa horloge met een Försterwerk 80. Dankzij u ben ik achter het type werk gekomen.
Wat leuk! Ook een mooie
Dank. Wel toevallig toch? Ik woon in Zwitserland en repareer horloges. Het werk ziet er nog gaaf uit. Na 2 jaar produktie 54-55 hebben ze wat veranderd. De prijs zou eigenlijk door zeldzaamheid wel richting 100 euro mogen gaan.
Geen idee of ze geld waard zijn. Ik vind het horloge er gewoon mooi uitzien. Dat is voor mij eigenlijk altijd het belangrijkst