Milgauss, die vreemde Rolex met bliksemschicht

Las net in een berichtje iets over een Milgauss.
‘Oh ja, dat is die Rolex met die opvallende secondewijzer’ ging er door mijn hoofd.

Even kort research gedaan, weer wat geleerd!
Voor de meeste hier (zeker de Rolex fans) misschien oud nieuws, maar ik vind het leuk om te vermelden voor andere leken zoals mij :innocent:

Het horloge is ontwikkeld om invloed van magnetisme te weerstaan.
De naam Milgauss is afgeleid van Mille, Latijn voor 1000 en Gauss is de eenheid voor magnetische fluxdichtheid. Het horloge kan een magnetische fluxdichtheid van 1000 Gauss aan.

Rolex - Milgauss Pagina
Milgauss Wikipedia

2 likes

Draag zo geweldig lekker, ondanks zijn dikte! Ik moest alleen erg wennen aan de pcl’s!
Ondergewaardeerde topklok, de zwarte maakt zeker kans om nog eens terug te komen. Een onopvallende Rolex!

Als ik hem niet had moeten verkopen lag ie hier nog :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Zo is het maar net Sint Augustinus…

Maar itt tot sommige andere Rolex modellen heeft de Milgauss me nooit gegrepen. Of het de combi van oranje groen blauw of juist de secondewijzer is: geen idee. Ongetwijfeld een kwaliteitsklok van R maar niet helemaal mijn kopje thee.

gr, HJR

1 like

Pcl’s?

Ja de zwarte is fraaier. Maar die hansaplast op 3 6 9… Dan liever de zwarte zonder GV!

Ach wat lul ik. Eerst maar eens naar die Pelagos :wink:

gr, HJR

1 like

Polished Centre Links…
Moest ff googlen haha
Klopt, ik zie ook liever BCL :smile:

Nou, ik heb al heel wat uren gelezen hier op het forum maar deze PCL’s waren mij ook onbekend.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik voordat ik ook maar iets over horloges wist dat ik deze milgauss met groen altijd erg mooi vond. Zodra ik mij ging verdiepen in klokken begon ik hem steeds lelijker te vinden. Tot nu, nog steeds.

Had op mijn tudor band ook pcl’s. Wat een crime. In theorie ziet het er mooi uit, in praktijk zijn ze altijd vol met vingerafdrukken en haarlijntjes.

Mooi ding!
Super dure military met stijl, dat wel.

Dus, okay, kom maar brengen.
En, ik speel beter dan E C (soms )
sorry voor de fans :sweat_smile:

Grt.

Brushed center links op een gepolijste kast ziet er niet uit.

1000 gauss … nou hiep hoi. Koop dan een Omega Aqua Terra 15.000+ Gauss :slight_smile:

The Watch Snob (AskMen.com) over 15,000 gauss:

De vergelijking is ook niet helemaal eerlijk. De AT gebruikt allerlei high-tech antimagnetische materialen om, eenvoudig gezegd, te bewerkstelligen dat elk onderdeel van het uurwerk überhaupt ongevoelig is voor magnetische velden, terwijl de Milgauss eerder ervoor probeert te zorgen dat de ‘kwetsbare’ onderdelen beschermd worden (d.m.v. een soort antimagnetisch schild om het uurwerk, als ik me niet vergis). Die laatste methode is traditioneler, interessanter en, bijna per definitie, minder effectief.

Dat ding kan je niet vergelijken met een Millgaus.

1 like

Persoonlijk vind ik de Milgauss een esthetische misser. Liever zie ik een ‘gewone’ stalen Oyster.

Deze vind ik wel mooi.

1 like

Vind je? De secondewijzer kan ik nog inkomen, maar in vergelijk met de date just vind ik juist de verhoudingen veel beter bij de 1000gauss.
De 41mm DJ heeft te dikke indexen en een te brede bezel, te kleine kroon.

De nieuwe 39mm oyster is een ander horloge met zijn brushed kast en band.

Daniel Craig dacht daar heel anders over!

1 like

dat is nou een klassieker voor de toekomst. Was nooit populair en wordt inmiddels niet meer geproduceerd

1 like

Ik vind juist die secondewijzer gaaf! Subtiele frivoliteit, laat ik het zo maar even noemen.
En de zwarte of juist witte hebben mij meer getrokken dan die met het groene glas, maar eigenlijk maakt 'm dat juist heel speciaal. Zo op die foto van Daniël C. komt dat groene glaasje heel mooi over.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.