Milgauss of speedmaster

Krabong Schreef:

Heb je de mogelijkheid om de Milgauss eens een 1/2
uurtje te passen? Hoewel ik het een vette klok
vind… is het ook een glimmerd…
De middenschakels in de band… niet mijn ding.

Ken iemand met een Milgaus. idd bling bling, niet mijn ding. Ik ga voor een day-date speedmaster (evt. met maanaanduiding als te vinden is).

FreekNB Schreef:

De glimmende
schakels blingbling? Ja… en?

Ik heb niets tegen bling bling, voor mij hoeft het alleen niet op een toolwatch.

Gr. Roel

Een echte Speedmaster heeft geen day, geen date en ook geen moon :slight_smile:

hans

hcptdg Schreef:

Een echte Speedmaster heeft geen day, geen date en
ook geen moon :slight_smile:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/9272
023/349154218.jpg

hans

En de so-called “Holy Grail” 376.0822 dan ? ( die bovendien nog reteduur is…)

Holy Grail klopt inderdaad, maar hoeveel zijn er daar ooit van gemaakt… weinig. En dat is bij Omega al heel bijzonder :slight_smile:

Marc-B1 Schreef:

hcptdg Schreef:

Een echte Speedmaster heeft geen day, geen date
en
ook geen moon :slight_smile:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/9272

023/349154218.jpg

hans

En de so-called “Holy Grail” 376.0822 dan ? ( die
bovendien nog reteduur is…)

Wow, die Grail is top! Ik vind de dag aanduiding wel fijn. Soms raak ik echt gewoon de dag kwijt. Vind ik ook zo fijn aan veel Seiko’s die hebben ook de vensters. En nee, liever geen extra wijzers voor mij. Die vind ik ‘storend’ en niet lekker afleesbaar.

Ben aan het denken om een witte Milgauss te kopen, erg mooi. Ik vroeg me alleen, of dit een goede investering is. Is het bij Rolex zo dat als iets minder populair is, dat later stijgt?
Waar kun je bekijken buiten de sites of een rolex in waarde stijgt…

Dat zal je pas binnen 20 jaar weten vrees ik. Ik heb me ook al eens afgevraagd of mijn explorer 1 met korte wijzers later toch zal stijgen in waarde aangezien het nu voor velen een 'fout’is die rechtgezet werd door rolex. Dus wie weet, maar maakt me echt niet uit. De relatieve waardevastheid is al voldoende voor me.

Mijn (cliche) advies: koop wat je mooi vindt en zie het niet als een investering. Genieten van dat ding om de pols. Heb je eventueel een foto?

2 likes

oldestthread0hx

18 likes

4 likes

vind het horloge erg gaaf, twijfelde nog met de blauwe wijzerplaat, maar deze is ‘extraordinaire’

Ik vindt de Rolex Milgauss een mooie serie. Wel heel wat anders dan de Panerai…

1 like

Prachtig horloge, vriend van me draagt die ook. Overigens ook een gv in mijn omgeving, allebei erg gaaf, maar de witte blijft wel bijzonderder, vanwege de rustige uitstraling.

Past bij alles, casual, sportief en bij een pak. Gewoon een alleskunner.

Of die waarde vast is? Dat wel. Stijgen in waarde? Dat zal nog wel even op zich laten wachten, maar als ze gaan, gaat de witte zeker. Echt een underrated horloge.

:beers:

1 like

Kan niet missen. Sinds 6 maanden in mijn bezit.
Nog steeds heel erg blij mee.

Internetplaatjes doen afbreuk aan hoe het horloge er in het echt uit ziet.

8 likes

ja sorry, heb deze nog niet in bezit…:slight_smile: coming up!

's avonds lichtblauwe dials??

Nee groen, geen idee wanneer de overstap van groen/blauw naar helemaal groen is geweest. Deze is van begin dit jaar.

deze wordt toch niet meer uitgegeven; van welk jaar is horloge 2008?

Hij is sinds vorig jaar niet meer In productie. Deze is van 03-2018 bij S&C.

1 like

The legendary Moonwatch :sunglasses::+1:

2 likes