Milgauss of speedmaster

Al enige tijd kijk ik verlekkerd naar de Rolex Milgauss met zwarte plaat… Maar een nieuwe Speedmaster is ook wel erg interessant…

Twee totaal verschillende horloges, die nu toch ineens tegenover elkaar op mijn verlanglijst staan.

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Sjoerd

Poeh… moeilijk, ik heb al een Seamaster en een Sub. Toch zou ik voor de Speedmaster gaan, de Moonwatch dan. Omdat die het beste in de verzameling past. En volgens mij lijkt de Milgauss meer op m’n Sub dan de Moonwatch op m’n Seamaster, dus heb ik toch meer variatie:)

1 like

Tja de keuzes in het leven, als je twijfelt zou ik zeker voor de Speedmaster gaan, die is een stuk goedkoper en daar heeft nog nooit iemand spijt van gehad…

1 like

Heb je de mogelijkheid om de Milgauss eens een 1/2 uurtje te passen? Hoewel ik het een vette klok vind… is het ook een glimmerd…
De middenschakels in de band… niet mijn ding.

En de Speedy… tsja dat is gewoon op zeker gaan.

Succes, groet Roel

1 like

Tja, het scheelt ongeveer 50% in de prijs geloof ik dus, de vergelijking gaat wat mank. Koop wat je zelf het mooist/aantrekkelijkst vindt.

1 like

Voorop gesteld; een verkeerde keuze kun je niet maken het zijn alle 2 tophorloges! Als de waarde op langere termijn ook meespeelt dan zou ik voor de Milgauss gaan. Het is volgens mij geen echte ‘runner’ (kom er maar in Rolex liefhebbers… 8-)) En juist die modellen die wat moeilik lopen zijn later de meeste gezochte met dienovereenkomstige prijsstelling. Die 50% meer bij aanschaf pak je later wel terug denk ik. Gewoon een kwestie van wat langer doorsparen niet waar? Met de huidige dollar/euro verhouding valt aanschaf reuze mee!

Succes met je keuze en ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Groet,

Bojo

Volgens mij heeft Krabong hier wel een punt. Die schakels zouden mij ook niet zo bevallen, maar ieder zijn eigen stijl.
Met de Speedmaster speel je op veilig. Maar ik ben niet geheel onbevooroordeeld, aangezien ik zelf ook een Speedmaster draag en daar dik tevreden over ben. :slight_smile:

Heb je beide horloges al aan je pols gehad?

Bojo heeft een punt

was de 1ste generatie millgaus een sucses? niet echt maar nu betaal je een vermogen

ik zou zeker voor een millgaus gaan(en dit laat ik niet van een te glimmende band afhangen)

Daarbij komt dat een speedmaster in verglijking met een millgaus toch wat
gewoontjes is

edit:net even naar de prijs gekeken en is hij niet bijna 2.5x zo duur?

dus 2 speedmasters en een oris bc3 voor een millgauss hmmmmm twijfel

Zoals reeds eerder gezegd: da’s inderdaad persoonlijk, maar ik zou voor de Milgauss gaan… Ik besef dat ik hier in de minderheid ben, maar die Omega doet niets voor me.

Ik heb onlangs bij een goede juwelier in het zuiden van het land alle drie de modellen van de Milgauss naast elkaar gezien.

Ondanks het feit dat de GV versie (die met het groene glas) het meest geliefd is, zou ik ook voor de zwarte wijzerplaat kiezen: deze is wat rustiger dan de GV met die oranje sticks op 3, 6 en 9 uur.

Het uurwerk van de Rolex en de uitvoering van de kast staan wat mij betreft voor een “no worries” horloge: iets wat ik gerust aan zou houden voor activiteiten waar ik mijn andere klokjes toch voor af zou doen (vult U zelf maar in :slight_smile: ).
Anti-magnetisch - “for what it’s worth”, interessante techniek met die interne kooi van Faraday, maar ook de anti-magnetische balansveer. Verder voor mij ongeveer de perfecte maat en een goed systeem om de band iets te verlengen.

Kortom: de eerste Rolex waar ik van gecharmeerd ben! Hopelijk komt de Milgaus met zwarte wijzerplaat er nog eens…
Ik zou inruilprijzen niet mee laten wegen; koop ze niet als investering, dan kan 't alleen maar meevallen.

Groet
Mark

1 like

astonmartin Schreef:

Bojo heeft een punt

was de 1ste generatie millgaus een sucses? niet
echt maar nu betaal je een vermogen

ik zou zeker voor een millgaus gaan(en dit laat ik
niet van een te glimmende band afhangen)

Daarbij komt dat een speedmaster in verglijking
met een millgaus toch wat
gewoontjes is

edit:net even naar de prijs gekeken en is hij niet
bijna 2.5x zo duur?

dus 2 speedmasters en een oris bc3 voor een
millgauss hmmmmm twijfel

Niet alleen de band glimt… ook de besel, wijzers en de indexen… het klapt er voor mij hard in.

M.b.t. het investeren… ga je echt 25 jaar met een klok lopen die het net niet voor je is in de hoop dat het ding iets gaat doen???

Als je trouwens 4,5x zoveel wilt uitgegeven ligt bij Steiner een Milgauss met witte plaat voorzien van pvd coating. Is dat glimmen ook meteen voorbij!!

bron: steinermaastricht.nl

Verder zijn er ook bijzondere Speedys te krijgen waardoor het prijsverschil met een nieuwe Milgauss ook weer kleiner wordt. Met het oog op investeren wellicht interessant:

Groet, Roel

Dan zou ik deze seamaster kiezen

Ik weet het. Dat is niet je vraag, maar de wijzerplaat is ook zwart :wink:

Die “zwarte witte” Milgaus heb ik bij Steiner ook gezien; ook die glimt nog behoorlijk :wink:

groet
Mark

MarkV Schreef:

Die “zwarte witte” Milgaus heb ik bij Steiner ook
gezien; ook die glimt nog behoorlijk :wink:

groet
Mark

Klopt inderdaad… volgens mij was het (achteraf) ook geen pvd maar een andere bewerking. Mat met toch een beetje glimmen. Ik vond het wel gaaf eigenlijk.

• edit het is DLC *

Even offtopic: wat vond je van de glimband met DLC coating?

ik heb niks met rolex en zou eerder voor een omega gaan. Maar in het geval van de milgauss, wat is dat een super horloge !

Werd speedmaster…

Gerard, dank!!

Die glimband vond ik eerlijk gezegd niet zo’n succes – volgens de boys daar zou hij ook redelijk krasgevoelig zijn… en dan komt de oorspronkelijke kleur weer te voorschijn…

Misschien beter om de blacked-out Milgauss met een zwarte rubber band (of NATO band) te combineren ?!

Groet
Mark

gefeliciteerd;)

foto?

Van harte !

Volgende keer beter :wink:

Groet
Mark

1 like

Die volgende keer was afgelopen donderdag! Wat een topding…

Ik heb een mooie Speedmaster die ik niet snel zou weg doen. Maar de groene Milgauss staat wel bovenaan mijn verlanglijstje. De glimmende schakels blingbling? Ja… en?