Militair horloge

Hallo allen,

Na een tijdje van stilte ben ik weer wat meer bezig met horloges.
Nu ben ik op zoek naar een horloge voor mijn broer, die hopelijk over vier weken zijn groene barret ontvangt.
Hij wil graag een sterk horloge met in ieder geval een timer functie, wat hij dus in dienst zou kunnen gebruiken.
Hij heeft al een g-shock en zelf zat ik te denken aan een Tissot PRS 516 Quartz T-sport.
Het budget is ongeveer tot 600 euro.
Ik ben benieuwd of jullie nog mooie suggesties hebben!

Groetjes Sander

Een Victorinix INOX lijkt me een mooi en robuust horloge voor een commando in spee? Ik neem aan dat je die baret bedoeld?

Suuntoo of Victorinox Inox is wat me zo te binnen schiet.
De ene high-tech de ander oersterk.
Ik zou in ieder geval wel voor quartz gaan.

Suunto wordt ook veel gedragen onder militairen. De batterij vervangen kun je ook makkelijk zelf doen.

Maar een Suunto lijkt natuurlijk qua looks wel erg op de G-Shock.

Chronograaf met militaire uitstraling, dan zou ik de Luminox Atacama nemen. Zwitserse quartz chrono, merk met militaire uitstraling/roots (werken samen met US Navy Seals), en rond de 500 euro.

Hou ook van quartz, maar de vostoks veroveren ook mijn hart.
Timen kan je met de duikersring :wink:

o ja, hij is groen :slight_smile:

Matzwarte T-touch expert solar. Kost iets meer dan je streefbedrag (660 op chrono24) maar dat haal je er op termijn wel weer uit vanwege het feit dat je geen batterij hoeft te wisselen. Kan hij niet alleen timen, maar heeft hij ook een alarm, tweede tijdzone, weersvoorspelling en kompas. Bovendien wil een militair niets glimmend…

Sterke tip ook. Zal ik het plaatje doen:

1 like

Ik heb zelf ook een suunto!! Top apparaat!

Nothing beats a G.shock maar iets unieks met outdoor specs
en met allerlei astronomische functies zoals alarmen vlak voor zonsopkomst
zons / maansverduistering 99 minuten timer / backlight etc
vind je ook terug bij een Yes Tati ( redelijk onbekend merk )
er zijn ook modellen gelijkend op duikers met een NL online dealer

http://www.yeswatch.com/wrist-watch/timekeeper/tati.html?id=taqLRs8d

Dat plaatje is de oude versie. De nieuwe heeft een langere minutenwijzer en de windstreken in plaats van de 12,3,6 en 9. Vanuit Chrono24 een plaatje knippen lukt echter niet mobiel.

Dat is inderdaad ook een goeie optie!

Zo dan maar. U mag 'm liken :wink:

1 like

screenshot en dan een crop?

Ik draag bij de KMar een blauwe Suunto…
Top dingetjes!!

Speciaal voor uw broer nog een keer in het verkoopgedeelte mijn Rambo Rus!

Hendrik

dank allen voor de tips!
mijn oog is nu op de victorinox chrono infantry gevallen (https://www.horloge.nl/victorinox-infantry-staal-zwart-zwitserse-chronograaf-241589.htm). Lijkt me een erg degelijk horloge!
Iemand die hier ervaring mee heeft?