Militair zakhorloge WW2 en Longines square

Gisteren weer op pad gegaan en twee aankopen gedaan.

De eerste is een zakhorloge dat een nummergelijke kast en deksel heeft.

Voor zover ik kan achterhalen zou de markering op de achterzijde een militaire aanduiding zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Met een 5 Cm een redelijk fors horloge.

De tweede is ook wel een aardige,

Maar zoals te zien op de foto is de kroon er verkeerd/schuin opgezet en hij mist de minutenwijzer dus wellicht een leuk projecthorloge.

Leuk. Geen idee voor wat betreft het zakhorloge, waar heb je de info gevonden? Het probleem met deze projecthorloges is dat onderdelen vaak moeilijk te vinden zijn of een godsvermogen kosten. Loopt de longines wel?

Mooi spul :slight_smile: Die Longines zal ik niet te veel geld in steken, hij is ook niet zo groot denk ik? Het zakhorloge, heeft die een schroef of een klikdeksel?

De Logines loopt even en valt stil, zal dus een beurt moeten hebben. Het zakhorloge heb ik nog open proberen te krijgen maar ik vermoed een schroefdeksel. De info heb ik uit een link op het HF waar je een PDF kunt downloaden met allerlei militaire markeringen. Als je daarop zoekt moet je hem tegen komen.

Hmm dat is jammer. Ik vermoed dat je met de aankoopprijs, kosten van de service, nieuwe minutenwijzer en kroon +stift boven de waarde van het horloge stijgt.

Ik kan de code van het zakhorloge niet vinden in deze PDF, maar misschien kijk ik er overheen.

grtz Melvin

Het zakhorloge heb ik aan de voorzijde kunnen openschroeven en de wijzerplaat grotendeels schoongemaakt. Rond de wijzers nog maar even gewacht. Er lag een soort zwarte aanslag op die er relatief gemakkelijk afging. De plaat is iig gaaf en mooi. De achterdeksel draait wel maar krijg ik niet goed los zonder een balopener. De Logines gaat wat mij betreft weg als donor voor geïnteresseerden tzt.