Ik heb een niet lopende ancre 15 rubis met als hoofdmerk prisma.
Open krijg ik hem niet en hij loopt niet.
Iemand een idee, hints of tips? Prisma is begonnen in 1948 dus vraag me af of deze onder de bovenstaande noemer thuis hoort.
Diameter ex kroon 30 Mm. Ook de band is er een uit de onbekende doos voor me.
http://www.mijnalbum.nl/Album=UISRMLMV
Kun je ergens een hele kleine inkeping ontdekken tussen deksel en kast?
Post eens een paar detail foto’s van de overgangsrand deksel - kast.
Gr.
Men
Staat er toevallig Bonklip op de band?
@menkepie:
Ik heb gezocht naar een opening tussen deksel en kast in inderdaad op de 9 zit er een ruimte naar mijn idee. Nu nog het juiste gereedschap om patiënt te openen.
@Ticothijs:
Op de band heb ik geen enkele markering kunnen ontdekken.
Kijk…zwitsers zakmes of een kast opener doet wonderen hier. Zelf gebruik ik een goed scherp zakmes. Voordat ik de kast probeer te openen plak ik de kast af met statische folie zodat een uitschieter geen kras veroorzaakt. Druk het lemmet stevig in (niet met de punt maar me het scherpe gedeelte) de uitkeping. Blijf kracht zetten en beweeg het mes voorzichtig heen en weer zodat je een hefboom krijg. Ook hier geldt weer kleine stapjes en gecontroleerd is mandatory!
Succes,
Men
Als ik veel kracht moest zetten op een moeilijk deksel zou ik toch een kastopener pakken. Moet er niet aan denken hoe m’n hand eruit zou zien als je een keer flink uitschiet met een Zwitsers zakmes >X en een ongeluk zit in een klein hoekje weet ik uit eigen ervaring.
kwestie van je hand goed plaatsen en een schietgebedje…en pleisters plakken.
Ik vind zo’n kastopener te bod (of ik ben de juiste nog niet tegengekomen). Door het scherpe lemmet van het zakmes krijg ik net iets meer grip.