Military Only

Dames en heren,

Een nieuw ‘only’ topic is geboren, de titel spreekt voor zich. Laat jullie gaan!

(Indien dit al bestond, lmk, kon het zelf niet vinden)

Ik trap af met volgende Universal Genève ‘Wilhelmina’ uit 1939.

Volgens bepaalde verzamelaars zou het ‘Wilhelmina’ verhaal incorrect zijn. Het verhaal luidt als volgt:

Alle “Wilhelmina” UG’s zijn niet van voor de oorlog. Dus het verhaal van de bestelling voordat de oorlog uitbrak is incorrect. Bijna allemaal hebben ze serials uit 41-42. Een periode waar Nederland niks meer investeerde in dit soort uitrusting. Er zijn geen UG’s gevonden met dit logo bij musea. Geen één Nederlandse nalatenschap die dit kan bevestigen.

In Duitsland had je de Gebruders Weberdorfer die militaire uitrusting uitleverde. En dit was hun logo:

afbeelding

Alles lijkt er op dat dit via de firma Webendorfer “verkocht” of uitgeleverd werd.

Vast puristen hier met hun eigen mening en filosofie, die verneem ik graag. Alsook jullie military (issued) horloges! 🪖

Btw, sorry voor de incorrecte samenhang van materialen op de foto. Bezit zelf geen Nederlandse militaria. Zolang de sfeer maar klopt :man_shrugging:t2:

11 likes

Een Tissot Seastar Quartz uit 1981. Voorzien van een militaire crest. Na een lange zoektocht uitgevonden dat het embleem is van de Air Defense College van Libië.

15 likes

Ik vind de versie dat het geen Nederlandse horloges zijn de meest aannemelijke !

Hier mijn Adanac`s ( Canada andersom ) gemaakt door Gallet in Zwitserland in opdracht van Marathon als levering aan het Amerikaanse en Canadese leger in de jaren 1986 tot 1990. Gebruikt voor vliegend personeel in o.a. de Golf oorlog en dessert storm.
Daarna heeft Marathon ze 2 jaren in staal onder eigen naam geleverd, ook gemaakt door Gallet, waarna het leger het nog goedkoper wilde en ze overstapten op glasfiber kasten.

11 likes

Breitling 817 uit 1975, gemaakt voor helikopterpiloten van de Italiaanse landmacht.

21 likes

De UG is zeker niet Nederlands militair obv de beschikbare info. Bevindt zich ook in geen enkel Nederlands militair museum trouwens.

Hier mij Mark VIIa, RAF navigator horloge uit 1943. De versie van JLC waar er zo’n 5000 van gemaakt zijn.

15 likes

Dit is trouwens een van de vele eerdere topics over dit onderwerp:

Zeer mooi zeg,nooit eerder ergens gezien :+1:

1 like

1 like

Heb dit mooie Technos horloge gehad en spijt van verkoop. Mooie K.n.i.l. gravure en ook nog originele canvas band met K.S.T. aan binnenzijde dat stond voor korps speciale troepen de voorlopers van het huidige Korps commando’s. Eind jaren 40 deze eenheid was uitgerust in de Amerikaanse camouflage in die periode.

17 likes

enkele militaire vlieger klokjes, le counter, smiths…jaeger… wwII







11 likes

Japannertjes op leeftijd voor militaire uitrustingen zie ik zelden.

Toch ooit eentje van Citizen gescoord in Berlijn, en dan nooit meer een tweede live gezien :sunglasses:

6 likes

Dat is/was een heel bijzondere :+1:

1 like

Ik ben aan een uitdaging begonnen

Seiko 7A28 7120 Gen 1
RAF Piloten

horloge 1e golfoorlog

8 likes

Succes :+1:

Shit, wel eens een Geigerteller tegen aan gehouden?

Kujm al jaren na een mooie Benrus uit de Vietnam tijd.

Heel mooi horloge en met dit bandje nog mooier dan de originele metalen band, prachtige combi!

Heb je meer info over de band?

1 like

Thanks! Is een ripstop van Bulang & Sons

2 likes