Millennials v.s. onze hobby; tenenkrommend!

Ik zeg even niets en laat dit YouTube filmpje maar z’n werk doen. Een vraag heb ik echter wel. Is dit het typisch Amerikaanse “gebrek aan smaeck”, of speelt dit ook bij millennials hier aan deze kant van de grote plas?

4 likes

Je bent bijna 6 of 7 maanden te laat met dit filmpje.

:stuck_out_tongue:

3 likes

Echtwaar? In die zin dat er iemand anders dit al gepost heeft?

Jep. Relletje is al geweest.

2 likes

Rôk… Mods, kill deze maar. :sweat_smile:

@SeikoLover68 BOOMER!! :crazy_face:

2 likes

Leuk filmpje. Teddy Baldassarre vind ik sowieso een topper.

Horlogeliefhebberij is naar mijn mening een van de meest onbegrepen hobby’s. Als iemand een ton uitgeeft aan een schilderij, is het “cool en bijzonder” en lijkt men het te begrijpen. Maar als iemand 3.000 euro uitgeeft aan een horloge is het “een horloge van 100 euro geeft toch ook de tijd aan?”. Voornamelijk de nadruk op ‘de tijd’ geeft aan dat degene die die uitspraak doet de hobby/passie simpelweg niet begrijpt. Natuurlijk globaliseer ik de boel een beetje, maar helaas gaat het vaak zo wel.

4 likes

Leuk en ontluisterend tegelijk. Wel goed gemaakt van Teddy Baldassarre, ik kende hem niet.
Heeft iemand nog het linkje naar de originele discussie over dit filmpje? Ben eens benieuwd wat HF hier allemaal op te zeggen had.

Teddy is zelf ook milennial… nu eentje over Gen Z, die snappen er helemaal geen snars van :sunglasses:

1 like


Ashley noemt Rolex en G Shock


Dus dat betekent dat ik toch een ekte ekte millennial ben. En aangezien zij deze twee merken kent, heb ik dus toch voor de juiste merken gekozen :eyes:

4 likes

Eigenlijk zijn het dus gewoon kenners :ok_hand:

Ik ben ook millennial en ik heb echt niet het idee dat mensen van mijn generatie niks met horloges hebben. ‘Stichting Open Deur’ heeft al onderzocht dat er in elke generatie zowel horlogeliefhebbers en kenners zitten als totaal niet-horlogeliefhebbers.

1 like

Nederlanders daarentegen staan alom bekend om hun goede smaak ja…

2 likes

Maar, om je vraag te beantwoorden, 90% van mijn mede-millennials verklaart mij voor gek. Da’s niet helemaal slecht, want ik merk dat ze minder materialistisch zijn tout court, en dat lijkt me enkel goed

1 like

Douchebag flex. Beter had ik de Daytona nooit kunnen beschrijven. :thinking:

:joy::joy::joy:

1 like

Ho ho. X-er😜.

3 likes

Ik ben van 1995 en ik identificeer mij niet met de groep in het filmpje. :grimacing:

1 like