Alweer ruim een half jaar draag ik met veel plezier mijn W3 vintage Diver. Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Milsub homage met sword hands. Op dit moment heb ik de volgende 3 modellen op het oog (sta open voor andere opties):
MKII Milsub
Armida A2
Steinhart Vintage Military Diver.
De MKII is echter (ruim) 2x zo duur als de andere modellen. Is dit horloge dat ook werkelijk waard? Gaarme jullie advies?
Waarom geen Sandoz in MilSub-uitvoering? Van tijd tot tojd komt er eemtje bovendrijven… Zoals deze: Singapore-Sandoz, MKII-wijzers en plaat, bepolijste achtekant.
Hier nog met de ‘verkeerde’ wijzerplaat, want met datum. Later ook dat nog veranderd voor de juiste no-date dial.
Soms staan ze to koop op MWR.
Als groot liefhebber van MKII-horloges kan ik niet niet objectief zijn. Als een hommage je doel is, vind je geen betere hommages dan die van MKII
Uit het rijtje wat zeno noemt zou ik voor de Steinhart gaan, simpelweg goede kwaliteit (net zoals de andere uit dat rijtje trouwens) maar vooral met die gekleurde indices heel mooi
Ik vond nog een foto met de ‘Cirlce T’ dial zonder datumvenster. Ik heb de wijzerplaat die eerst in het horloge zat geruild voor de datumloze versie. Komt dichter bij de originele. Verder heb ik tegenwoordig ook een Admirality Grey nato opgedoken…
Bill Yao maakte in eerste instantie wijzerplaten zonder zijn eigen logo. Dit is dus ook een Yao-plaat, maar zonder zijn kenmerk.
De huidige MilSub van Yao is een slag groter dan de echte, ongeveer 41/42mm, net zo groot als de LRRP van Yao. De afwerking is geweldig, kan niet anders zeggen, maar ik vind de grootte te ver afliggen van het origineel.
De maat is inderdaad een punt wat mij ook bezighoudt. Alle 3 zijn beduidend groter als het origineel. Een Samdoz is dan een beter alternatief. Maar zijn er nog onderdelen (m.n. Een wijzerplaat van Yao) los te koop?
De OWC neem ik ook in overweging, bedankt voor de tip.