Milus snowstar instant date

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en wil eigenlijk gelijk gebruik maken van jullie expertise. :wink:
Ik heb via een marktplaats avontuurtje een oude Milus Snowstar instant date in nieuwstaat weten te kopen. Nu staat er op internet wel een hoop informatie over het horloge in combinatie met de “life barter kit” maar over het horloge alleen is eigenlijk niks over te vinden. Werden deze destijds wel aan jan en alleman verkocht? Of zijn ze speciaal voor het Amerikaanse leger gemaakt? Alvast bedankt

2 likes

Fotoooo! Ik ben al zo lang op zoek naar het juiste model!

De ‘echte’ Snow Star Instant Dates werden door het Amerikaanse leger in een soort doos gestopt samen met gouden ringen en andere waardevolle spullen. Piloten die gecrasht waren en in handen waren gevallen van vijanden konden zichzelf dan vrijkopen met de waardevolle spullen.

Er is ook een hele mooie reissue van gemaakt.

Sorry voor de kwaliteit. Mijn smartphone heeft last van staar:-|

Omg! Ben al zo lang op zoek… Het betrof toen der tijd de gouden versie, deze is zo te zien van staal. Die werden ook geproduceerd. Kwaliteit schijnt er goed te zijn, vooral van de gouden versies. Verder is Milus nu een merk wat zicht vooral richt op bijzondere manchetknopen. Ze hebben ook nog een paar hoogwaardige modellen, waaronder dus een reissue van dit model, een soort heruitgave van de Life Barter Kit, met dus manchetknopen en andere leuke goodies.

Ja een ietsie pietsie betere foto van voor en achterzijde zou misschien wel helpen.
En als je dan ook nog een foto van het uurwerk kan maken zijn we al een heel eind op de goede weg.

Ik ga hem maar niet openmaken. Bang dat ik iets beschadig.

Correctie, de stalen variant werd ook gebruikt in de kits. Er zijn zo’n 10 kits gemaakt. De kits zijn vrij zeldzaam dus :slight_smile:

Maar werden deze horloges ook buiten de “kits” verkocht?
Ik geloof dat ik als beginnend lid van horlogeforum maar een aantal keer mag reageren op een topic. Klopt dat?

Ja deze varianten werden ook buiten de kist verkocht uiteraard. Voor de Barter Kit kochten ze er een paar omdat de kwaliteit ten opzichte van andere horloges toen uitmuntend was.

Verder mag je wel reageren, software-foutje ofzo, denkt al gauw dat je een spammer bent :wink:

Bedankt voor de informatie.
Ik zal er binnenkort even betere foto’s bij plaatsen

1 like

Hopelijk kunnen jullie hier meer mee.

Heb er ook eens over gelezen in relatie tot dit horloge. Interessant detail (dat ik ergens las) is dat er geen daadwerkelijk gedocumenteerd bewijs is dat dergelijke kits ooit werkelijk zijn gebruikt voor de reden waarvoor ze werden samengesteld.

3 likes

Nee dat klopt. Ze zijn er bij milus pas een paar jaar geleden achter gekomen dat dit gebeurd was en hebben toen gelijk besloten om een heritage kit uit te brengen. Ze zijn ooit door een grote brand al hun documenten kwijt geraakt en in de loop der jaren wist niemand er meer iets van.

1 like