Minase Only

8 likes

Zelf een reuzenstap gemaakt recentelijk.
Geen spijt van.
Mooie byzondere en exclusieve klok.
Het rubber draagt niet zo fijn vind ik, staat wel heel mooi.
Voorlopig even op leer.
Metaal voor later is serieuze optie en ook serieus geld.
Ik kijk nog wat ik wil.

Ben benieuwd hoe jij gevaren bent intussen.
Nog zoekend ?

7 likes

Heb nog enkele mooie

13 likes

Heb je hem nog?

1 like

Hehe jawel :sweat_smile:
Lang geleden dat ik hem nog gepost heb.
Mmmh, ik zou hem eigenlijk ook wel wat meer mogen dragen.

10 likes

Ik denk dat het een jaar of 5 geleden was dat fijnproever @Veblen me wees het bestaan van Minase en dat is altijd wel blijven hangen. Toen vervolgens de hobby op een wat lager pitje kwam te staan en ik me wat meer met de affordables ging bezighouden was Minase ver uit beeld.

Totdat,… @horlogehalle met zijn aanstekelijk enthousiasme zijn divido kwam tonen. Het pleit was snel beslecht. Heren, jullie worden bedankt! Dit is gewoon super!

17 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige Minase!:heart_eyes:
Ik heb de blauwe divido vsn Frank ook omgehad. Schitterend horlige, ik zou hem ook overwegen, maar dan op stalen band…:blush:
Geniet van de Minase!!

3 likes

Dankjewel!

Dat begrijp ik helemaal! Als ik een tweede minase koop, ooit, dan komt ie ook op staal. Ik had nu even geen zin in de extra kosten. Bovendien draag ik momenteel weinig staal.

1 like

Hele gave aankoop, zeg! En wat mij betreft ook erg passend bij jou. Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Dankjewel! Ik ben er super content mee!

Echt gaaf horloge. Zat zondag heel toevallig op hun site te neuzen. Voor nu nog buiten bereik omdat ik al voor een GS spaar en tussendoor wellicht een The Citizen wil aanschaffen. Maar de Minase blijft in het achterhoofd.

1 like

Ik waardeer het echt andere pad waarop Minase zich telkens begeeft, maar doorgaans voor het geld kan ik me andere bijzondere stukken voorstellen die ik eerder zou willen aanschaffen. Pas viel me de aankondiging van een nieuw model op:

Wat vinden we hier van? Het is iets minder buitenissig, zou ik zeggen, maar wel stijlvol. Dat gezegd, misschien dat ik zelf eigenlijk de relatief tamme en eenvoudige M3 Nori nog het meest waardeer. Ik vind vaak dat als van een excentrieke positie opeens tot een ingetogener kern wordt gegaan, er bijzondere dingen gebeuren:

Zijn er geen Nori eigenaars op dit forum?

3 likes

Ik hou niet van C shape kasten, anders had ik die mooie blauwe M3 bij Jaap al wel opgepikt!

C-shape?

Zo noemt men die kastvorm.

Wat zijn andere voorbeelden? Misschien meer jaren '70?

Google maar eens. Het meest bekend is wel de omega c-shape constellation

2 likes

Dank. Nou ben ik beter geïnformeerd en bewust van dit type. Ik vind deze Omega nog behoorlijk fraai. Veel andere voorbeelden algauw minder. Mij valt op dat de Minase niet het meest typische patroon volgt, met goed gevolg. Ze hebben de onnodige massa tussen de lugs weggehaald. Daarnaast maakt de bredere chamfer (en misschien is het wel de algehele vorm) het aanzicht ronder dan de meeste voorbeelden. Dat alles geeft een expressiever en dramatischer effect met minder clutter dat ik zeker kan waarderen. Eigenlijk is deze vorm zonder de verfijning van Minase een soort afgeronde tonneau met circulaire wijzerplaat.

2 likes

Had ik al laten weten dat ik een enorme fan geworden ben van Minase?

De nieuwe aanwinst: een echte klatser, maar toch stijl- en karaktervol!

17 likes

Prachtig horloge, veel draagplezier gewenst met deze topper.

1 like