Minder bekend: "Accurist"

Nu eens een Brits merk: " Accurist
http://www.accurist.co.uk/
"
Niet spectaculair en alleen quartzen.

Op het forum is dit merk wel eens gepasseerd, maar dan in het vintageforum.
Het ging daarbij om een chronograaf-type.

Een aardige gimmick op de site is de speaking clock (duurt even voordat alles geladen is).
Spannender kan ik het rond dit merk niet maken.

M.vr.gr.,
Flip.

Nou inderdaad beetje blasé allemaal.

En als zo’n soort horloge dan ook nog als ‘Commemorative’ moet dienen voor de
alom beroemde Greenwich Mean Time…:sunglasses:

ha ha ha…dat andere merken daar nooit opgekomen zijn…:)o Of zijn ze er wel ?

Aan de andere kant is het baseren/linken van een horloge op de GMT, ook wel weer beetje
analfabetisch/amateuristisch.

Dat reclamefilmpje dan !! ??? (:smiley:

Deed idd een vintage belletje bij mij rinkelen…leuk die sprekende klok…wederom een aardig merk…bij de onbekende merken…

Groet, Justin

Accurist?

Wordt deze naam niet door Bulova gebruikt voor de amerikaanse markt?

Hoi Aad,

Dit zegt mij niets, maar het zou best kunnen.
Ik heb nog even gegoogled op de combinatie van deze merknamen, maar tref op die manier geen link aan.
Vervolgens de sites van beide merken en m.n. de herenmodellen met elkaar vergeleken, maar ik zie geen enkele overeenkomst.

Groetjes,
Flip.

Sorry.

Ik heb Accurist verward met Accutron.

Vind er eentje best grappig… de chrono met blauwe accenten.

Ook leuk om te zien hoe alle horloge foto’s in 5 verschillende formaten geopend kunnen worden. :slight_smile:

Kijk, voor zulke opmerkingen doe ik het; het kijkplezier.

zitten een paar leuke modellen tussen… voorderest niks speciaals, wel leuk om te bekijken(tu)

meer dan tien jaar geleden een van dit merk gekocht en ik heb hem nog steeds. Draag hen zelden meer maar ok.

voorbeeld in onderstaande link … dan de middelste van de 3 op een stalen band dan wel.

gr
jurgen

Hoi Jurgen,

Leuk om zo’n reactie te krijgen.
Als ik jouw foto zo bekijk krijg ik het vermoeden dat het binnenwerk van de Accurist gelijk is aan dat van de Citizen “Blue Angels”. (je hoeft ze voor mij niet open te maken, hoor.:))
(Zou Accurist een submerk van Citizen kunnen zijn? Zo niet, dan heeft Accurist vermoedelijk heel goed naar Citizen gekeken en hebben ze waarschijnlijk dezelfde leverancier van binnenwerken.)

Groetjes,
Flip.

Hallo Flip,

Zou me niet verbazen als het binnenwerk gelijk is… ik ben het toen ook in andere merken tegengekomen. wel koste de citizen toendertijd bijna 2 keer zoveel dan de accurist.

was/is zeker geen slecht horloge voor de prijs, alleen de battery was relaief snel leeg, vandaar de hoge … lade tijd :slight_smile:

gr,
jurgen

ps. de foto was niet van mij o.i.d… ik heb dan ook de andere 2 horloges niet.