Minder bekend: "Astor+Banks" uit de V.S

[center]

[/center]
[hr]
Vandaag weer eens een heel jonge speler in de horloge-arena.
Opgericht in 2014, dus nog een bescheiden collectie.
Er bestaat keuze uit een handopwinder in 42 mm kast en 3 chronografen in 44 mm kasten.
De eerste bevat een handopwinder van Zwitserse origine; zal wel ETA zijn.
Een beetje horloge-minded Amerikaan zal zich een hoedje schrikken bij de vraagprijs.
De 3 chronografen zijn in technische zin gelijk aan elkaar; alleen de banden en de kastkleur verschillen.
Omdat ze voorzien zijn van Ronda 5050.B quartzen, kun je ook hier de prijzen fors noemen.
Of dit merk een lang leven beschoren is; ik betwijfel het.

Zonnige dag,
Flip.

Ik vind dit wel een erg mooi ding. Ben benieuwd wat de meer doorgewinterde horloge kenners hier van vinden, brand los!!

3 likes

het zijn geen specs waar ik stijl van achterover sla, als het uiterlijk je bevalt, be our gast! er is de afgelopen 10 jaar verder weinig over geschreven hier op het forum, misschien is dat een indicatie? :wink:
en oh: ik denk dat er 21% BTW afgetikt moet worden

2 likes

Die 21% had ik zelf gemist, Thanx voor de heads-up. Vind hem mooi, maar niet 800 euro mooi. Het moet wel kloppen…

Ogenschijnlijk erg vergelijkbaar met Traska. Afgezet tegen bv een Christopher Ward Sealander a 1100,- vind ik 800,- stevig, maar ook niet schokkend.

Zo te zien niet direct in Europa verkrijgbaar, dus de 21% die @GMTplus1 benoemd komt er nog wel bovenop

De OP kan in ieder geval erin berusten dat na 10 jaar Astor+Banks een redelijk solide speler onder de micros is gebleken. 10 jaar geleden kende ik ze niet, maar recentere commentaren blijven overwegend goed. Volgens mij kunnen ze ook wel onder meer premium micros worden geschaard, zoals de Fortitude hierboven genoemd ook wel uitdraagt. Veel micros die hun horloges echt met zorg in elkaar steken zijn de afgelopen tijd lang niet meer zo voordelig. Voor een beetje prijsvechten ben je volgens mij nu beter met de serieuze jonge Aziaten. Er zijn uitzonderingen. Wat de zaak van micros bepaald niet helpt is de heel dure dollar.