Minder bekend: "Ballfinger Watches" uit Duitsland

[center]BALLFINGER WATCHES

(sorry, geen logo gevonden)[/center]
[hr]
Dit jonge extravagante merk (± 5 jaar actief) is te vinden in Düsseldorf
en valt onder auspiciën van “Roland Schneider Uhrenfabrikation”.
De collectie bestaat uit 3-wijzer modellen met day/date met ETA 2836-2, en chronografen met ETA 7750 in basis- en chronometer-versie. Alles in verschillende combinaties van wijzerplaten, kasten/banden.
De kasten van alle modellen zijn vierkant; 42 mm x 42 mm.
Het bijzondere aan de horloges is dat de polsbanden geen sluiting hebben. (Nee, ook geen Fixo-Flex.)
De oplossing zit 'm in de kast rond het uurwerk waar een soort vouwsluiting is ingebouwd. Lekke bijzonder!
Prijsindicatie: een chronograaf met basis uurwerk kost € 3.900 tot € 4.200, afhankelijk van de uitvoering.

Fijn weekeinde verder,
Flip.

Ik vind het er wel strak uitzien. Vierkant is toch altijd even wennen voor mij, maar qua design vind ik dit best wel interessant. Ik ben echter bang dat het voor mijn pols een onding zal zijn. De prijs vind ik ook pittig.

Idd een apart design, maar hoe verstel de een leren band? ik heb het idee dat dit niet kan…

Grt. René

r.obelink Schreef:

Idd een apart design, maar hoe verstel de een
leren band? ik heb het idee dat dit niet kan…

Grt. René

Ik denk - als je een horloge selecteert en dan naar het vierde plaatje kijkt - dat het alleen maar kan door de band die door de lus van het kastmechanisme gaat, te verstellen. Zo, dat is lekker duidelijk! :slight_smile:

Ow, gaat het zo gemakkelijk, ik snap het volkomen… NOT :smiley:

r.obelink Schreef:

Ow, gaat het zo gemakkelijk, ik snap het
volkomen… NOT :smiley:

Ha, ha, ik was er al bang voor (:smiley:

Bestudering van foto’s leidt tot de volgende conclusie:
Geen verstelmogelijkheden voor zowel de metalen - als de lederen banden.
Maar daarmee blijft het m.i. toch een leuk concept.
Ik vind de kronen van alle horloges en de zilveren wijzerplaat van de 3-wijzer uitvoering heel fraai.

Dat is mij te vierkant…