Minder bekend: "Belstaff" uit Italië

[center]
http://www.belstaffwatches.com/
[/center]
[hr]
“Belstaff”, gevestigd in Engeland, is eigenlijk van oudsher een modemerk, maar dan van de ruigere soort. Sinds zo’n 88 jaar produceert men motorjassen en -jacks die in films gedragen werden door bijvoorbeeld Tom Cruise, Angelina Jolie, George Clooney (heeft zo’n 100 Belstaff’s), Leonardo DiCaprio en Nicole Kidman.
De horlogetak is om een of andere reden te vinden in Lorenz/Italië.
De collectie bestaat uit de lijnen ‘Adventure’ en ‘Vintage’.

Binnen de ‘Adventure’-lijn is het logo erg prominent aanwezig op de wijzerplaten van de 3-wijzer (zowel central - als small second) en chronografen; allemaal 43 mm.
Op het model met de centrale seconde zijn (vind ik zelf wel leuk) de spaken van een offroad motorwiel weergegeven.
Op enkele modellen zijn op de bezel tevens de contouren van het logo verwerkt; maar ook verkrijgbar met gladde bezel.
Op de staartzijde van de secondewijzers is ook telkens het logo aangebracht.
Ik vind het allemaal wel erg veel logo.

In de ‘Vintage’-modellen is het tijdsbeeld van de vijftiger jaren te herkennen; qua uitstraling een stuk rustiger/ingetogener.
Ook hier bestaat weer een keuzemogelijkheid uit 3-wijzer (zowel central - als small second) (40 mm) en chronografen (43 mm), en is een klein logo op de wijzerplaat verwerkt plus opgelegde indexen, maar zijn de bezels glad.
Onder de wijzerplaten zijn de bij de uitvoeringen/complicaties behorende bekende ETA kalibers te vinden.

Wat men bedoelt met ‘Belstaff replica leather Burnt Brown’ straps is mij (nog) niet duidelijk. Ze sluiten i.i.g. wel strak aan tegen de kast!
Dichtstbijzijnde retailer is te vinden in Keulen.
Via Amazon ben ik prijzen tussen US $ 650 en 1.500 tegengekomen, en elders tussen € 445 en 800; ze waren allen wel afgeprijsd.

Hartelijke groet,
Flip.

Voor 500,- vind ik deze er niet eens verkeerd uitzien.
Of ik zou kopen weet ik niet, maar ik vind hem wel wat hebben.

Dit model trok ook mijn aandacht.

Great minds think alike :slight_smile:

Doe mij maar een mooie leren jas van Belstaff, of zo’n jaren 70 race-overall :z

Ik was er lekker snel klaar mee.
De volgende graag.