Minder bekend: "Blade" uit de Verenigde Arabische Emiraten (Dubai)

[center]
http://www.bladeage.com/
[/center]
[hr]
Redelijk jong merk (2001) dat staat voor high-quality horloges tegen betaalbare prijzen.
Maar ja, wat is betaalbaar … volgens mij hangt dat sterk af van de dikte van je portemonnee/creditcard.
Ze maken i.i.g. wel in het oog springende dames- en herenhorloges, waarbij kennelijk geen concessies zijn gedaan aan de gebruikte materialen.
Sommige (m.n. dames-) modellen zijn rijkelijk voorzien van Swarovski kristallen glimmers.
Het afzetgebied ligt voornamelijk in het Midden Oosten en de V.S…
Op de site worden 8 modellijnen gepresenteerd.
Hierbinnen kan ik echter telkens geen lijn ontdekken; eigenlijk is het keer op keer een zootje.
Maar dat doet niets af aan de opmaak en uitstraling van elk individueel horloge.
Er zitten m.i. best een paar spraakmakende exemplaren tussen.
Binnen de specificaties ben ik geen enkele keer ‘automatic’ of ‘mechanic’ tegengekomen. Mijn conclusie is daarom dat er slechts quartz uurwerkjes zijn ingebouwd.
En de prijzen, geen idee.
Gezien het afzetgebied denk ik aan (heel) duur, maar kijk ik naar de specs, dan kunnen ze het ook weer niet te gek maken.

Groetjes,
Flip.

Blade zal iig aan mij geen cent verdienen.
Op naar de volgende.

je mot er van houwe brrrrB)-

Krijg er kippenvel van, maar niet omdat ze mooi zijn (eerder van de kotsneigingen).

Wat een plakmerk is dit zeg, en het wordt natuurlijk flink gemarket door een of andere sjeik.

Hahah heerlijk ook die ‘About Us’ op de site:

,BLADE has been making an impact since its launch in 2001, and continues to triumph among today’s modish men and women. Created to provide outstanding quality at affordable prices, BLADE’s collection symbolize vigor and vivacity through each of its carefully designed and crafted watches. Its bold yet elegant designs express an aura of free-spirited individuality.

The brand highlights itself as ‘The Ultimate Time Machine,’ - Swiss movements cosseted in surgical grade solid steel casing, striking and suitable for any occasion, be it formal, evening dress, casual, or sports wear. Bands are available in solid stainless steel, genuine leather, or anti-allergenic rubber. Day-date, Big-date, Chronograph with alarm, Multi-function with moon-phase and retrograde are a part of the movements used in BLADE watches. The collection also includes titanium and ceramic watches, sapphire glass with and without magnifier, genuine Mother-of-Pearl dials, bezels fitted with Swarovski crystals, and 50-100 meters water resistance.

BLADE® is a registered trademark of exclusive agents, Basel Watch Company, L.L.C. Its distribution network begins in Dubai, United Arab Emirates, where the head office is located and covers all regions of the country. BLADE watches are also available in Oman, Qatar, Bahrain, Saudi Arabia, South-India, Egypt, Iran, and USA.’’

En uit dit soort (vaak opgeblazen) info probeer ik telkens, in samenhang met info elders op het WWW, een voor mij en jullie redelijk beeld van elk merk te vormen.
Helaas lukt dit niet altijd.

Sparks Schreef:

En uit dit soort (vaak opgeblazen) info probeer ik
telkens, in samenhang met info elders op het WWW,
een voor mij en jullie redelijk beeld van elk merk
te vormen.

Het lukt je aardig (tu)

Ook niet echt mijn ding. Te kitscherig.

Sparks Schreef:

En uit dit soort (vaak opgeblazen) info probeer ik
telkens, in samenhang met info elders op het WWW,
een voor mij en jullie redelijk beeld van elk merk
te vormen.

----slechts quartz uurwerkjes —

Een redelijk beeld en soms iets van eigen mening voorzien.
Ach, dat is ook wel prima ook. :wink: