Minder bekend: "Borgward" uit Duitsland

[center]
http://www.borgward.ag/] dat destijds voor dezelfde kwalificaties ging.
Ik zie wel overeenkomsten tussen de horloges en de (voor die tijd) bijzonder fraaie automodellen. (Google maar eens op die naam.)
Het model B511.AL.04 is mijn favoriet. Jammer van de prijs.

Fijn weekeinde,
Flip.

leuke variaties op een uitgewoond thema.

Ja, de Borgward Isabella was een hele mooie auto voor zijn tijd. Leek op de Volvo Amazone.

Horloges uitbrengen onder deze naam heeft iets van de “Junckers” modellen. Voortborduren op een merk uit vervlogen tijden8-). Niet zo mijn ding, maar ja, kwestie van smaak>X.

Ik heb begin jaren ´60 de Borgward Isabella gehad en dat was een geweldige
auto die technisch verder was dan de overige merken.
Maar of dit met de horloges ook zo is geloof ik niet.

Na eerdere geruchten, schijnt het dat het de bedoeling te zijn, dat in 2011 de wederopstanding van het automerk een feit gaat worden.
http://www.borgward-automotive.com/Borgward-Automotive.com/Welcome.html

Het zou leuk zijn als degenen die zich zo’n nieuw automobiel aanschaffen, daar een gelijknamig horloge bij cadeau krijgen.

Han R Schreef:

http://www.borgward-automotive.com/Borgward-Automotive.com/Welcome.html

Dat zou geweldig zijn, … als ze maar niet met een onbetaalbare sportwagen komen.

Mooi, maar duur.

Vandaag de meeste modellen in het echt gezien. Zien er mooi uit. Afwerking is ook mooi.
Ik ken de auto’s niet(voor mijn tijd). Zo te zien waren het mooie auto’s, zeker voor die tijd.

http://www.borgward.ag/borgward-zeitmanufaktur-handgefertigte-mechanische-uhren/

Me vader heeft ook zo’n auto gehad, hoor hem alleen maar over de kwaliteit en het plaatwerk wat heel dik was en niet kapot te krijgen!

Als het ook zo met de horloges is dan zit het wel snor.

RuhleR Schreef:

Ja, de Borgward Isabella was een hele mooie auto
voor zijn tijd. Leek op de Volvo Amazone.

Ze waren beter. Maar je had niet alleen Borgward. Ook Hansa, Lloyd en Goliath. De 4 bedrijven deelden in veel gevallen GEEN onderdelen of fabricagelijnen etc. Dat leverde extra kosten op. Hoge fabricagekosten betekenden het faillissement van Borgward en de 3 andere bedrijven.

Borgward probeerde allerlei nieuwe technieken uit. Zo ver ik weet, waren ze de eerste in Europa met airco en luchtvering (niet te verwarren met de vering van Citroen en de hydragas vering van Austin/Morris).

Het zou geweldig zijn als het ze lukt om weer een mooi product te maken.

Menno

~Heb eens even gekeken op hun site. Prachtige klassiekers hoor, daar worden we hebberig van. Bedankt voor de tip.

gr Bert