Minder bekend: "Buler" uit Zwitserland

[center]
http://www.buler.ch/en/home.html][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/Buler.jpg[/img
[/center]
[hr]
Dit merk werd in 1945 opgericht onder het hoedje van SSIH. In 1990 kwam de leiding van het bedrijf in private ondernemershanden.
De huidige vestigingsplaats is La Chaux-de-Fonds.
Het logo is i.v.m. sponsoring terug te vinden in de tennis-, voetbal- en autorally-sport.
De horlogemodellen zijn te typeren als activity-watches, in onderscheidenlijk ‘gewone’ en chrono-versies.
Ik ben slechts 6 mechanische exemplaren tegengekomen; de rest is hoogstwaarschijnlijk quartz.
Over prijzen van de huidige collectie heb ik niets zinnigs kunnen vinden.

CU in de volgende editie.
Flip.

Daar zitten best leuke horloges tussen. Niet direct om helemaal wild over te worden, maar zeker niet om met een boogje omheen te lopen.

Zou wel wat meer eigen gezicht mogen hebben, lijkt nu een beetje op andere Zwitsers die aan de onderkant van de markt opereren met daarbij wat stijlkenmerken van wat duurdere merken.

Niet zo onbekend voor me…

Hier een Buler uit de collectie, de “Grand Prix” met pen-anker werkje uit de zeventiger jaren… simpel, maar… met behuizing en band volledig uit kunststof.

Echt “Avant Garde” toen en dus een “Swatch- avant-la-lettre”…

Als ik eens een dag heb waarbij ik eigenlijk niet wil weten of ik een horloge aan de pols heb, dan draag ik gewoon deze pluimgewicht…

MVG,

Chris.

ik heb er ook over geschreven:

Mijn allereerste horloge kocht ik in 1969 in Luzern van gespaard zakgeld. Dat was in het weekend van de allereerste maandlanding. Het was een Buler. Hoewel ik nog nooit van Rolex had gehoord, bleek het later een Rolex lookalike te zijn. Had ook zo’n vergrootglaasje boven de datumaanduiding.
De Buler was een handopwinder. Liep prima. Wat er precies mee gebeurd is weet ik niet meer. Foto’s heb ik er niet van. In 1971 werd de Buler opgevolgd door een Eloga Flipper.

Kijk, dat vind ik nog eens leuke aanvullende info!(tu)
Bedankt hiervoor.
In het verleden had dit merk dus best wel leuke modellen.

Die Buler Grand Prix van Chris/Morse hierboven staat ook op mijn verlanglijstje. Er hangt een zweem van mystiek om het horloge namelijk.

Ten eerste zijn ze onder meerdere namen uitgekomen:
Buler Grand Prix
Buler San Marino
Buler Monte Carlo

Ten tweede… vergelijk het design eens met deze:

jawel, een Porsche Design Orfina (PD Orfina) ontworken door Ferdinand Porsche himself.

Er gaan geruchten dat Buler de Grand Prix hierdoor van de markt moest halen toen Porsche het minder leuk vond.

Overigens is er ook een SINN uitvoering van, de Sinn 141:

Dit is mijn Buler!

3 likes

The 6 year bump :joy::thumbsup:

1 like

En dit is mijn Buler Jemaflex met Beryllium balance uit de jaren 60.


6 likes

3 years bump :smile::+1:

1 like

:laughing::+1:

1 like

Only Buler topic :grin: dank voor jullie info over dit Zwitserse horlogemerk.
Ik heb nog steeds deze Buler met een mechanisch alarmfunktie.

3 likes