Minder bekend: "Calvaneo 1583" uit Duitsland

[center]
http://www.calvaneo1583.com/][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/369261_101107142453_Calvaneo.jpg[/img
[/center]
[hr]
In de naam en het logo van dit horlogemerk is het getal/jaartal 1583 opgenomen.
Hoewel dit het geboortejaar is Hugo de Groot, kan ik mij niet voorstellen dat deze gebeurtenis de reden daarvoor was.
Als iemand een relevante relatie kan noemen, be my quest.
De horloges worden in beperkte oplagen geproduceerd en zijn voorzien van Zwitserse uurwerken, waaronder ETA 2824-2. Hoewel er ook enkele quartz-uitvoeringen zijn.
Er worden naast stalen ook veel vergulde kasten gebruikt.
Er is een verscheidenheid aan modellen met dito complicaties/functies en open heart wijzerplaten.
Prijs-kwaliteit-verhouding … ik weet het niet.

Groeten, Flip.

Nou 1000 euro voor een chrono met een OS10 uurwerkje vind ik wel erg kras. Volgens mij zijn ze niet meer dan een paar tientjes waard.

Inderdaad weer een kandidaat voor “De Plakker van de Week”.:smiley:

Ontwerp van de meeste horloges vind ik er wel goed uitzien. Over de waarde hiervan heb ik het niet.

Was ze al eens tegengekomen.
Maar waar de prijzen vandaan komen die op de site van Calvaneo zelf staan?
http://sieraden-horloges.shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=calvaneo&_sacat=281

De verhouding tussen de eigen site en Ebay spreekt boekdelen.
Imo een merk om snel te vergeten.

Import bling bling uit het verre oosten…

carteblanchepw Schreef:

Import bling bling uit het verre oosten…

Ik zou zeggen: foute bling bling uit de diepten krochten van het verre, hele verre oosten (en laat ze daar vooral blijven).

Leuk voor een shoarmaboer of foute autoverkoper om mee te pronken:D, verder snel, héél snel vergeten :stuck_out_tongue:

hallo allemaal.
Even voorstellen ik ben Willem Groningen en een beginnende horloge verzamelaar.
En natuurlijk ook nieuw op horloge forum.
Heb inmiddels 10 Calvaneo s en vind ze prachtig.
Ik hoor veel negatieven en enkele positieve reactie s.
Heb natuurlijk voor geen enkele Calvaneo de colle prijs betaald.
Dus mocht iemand nog eentj e hebben en denken daar wil ik goedkoop van af dan houd ik me aanbevolen.
Het zijn allemaal verschillende modellen qua kleur en zeker qua uitstraling.
Jammer dat sommigen zeggen dat het rommel is.
Wil wel eens weten wat nou precies rommel aan dit merk is.
Hoop dat het toegestaan is om via dit medium tevragen om oude horloge bladen.
Dan kan ik me namelijk wat verder verdiepen in dit geweldig hobby.
VR gr Willem

Welkom op HF. Als er nog meer reacties komen zullen daar niet erg veel juichende
verhalen bij staan over Calvaneo. Ook ik sta er niet over te juichen, zeg maar. Maar
daar moet je je niet door laten wegjagen, als jij je horloges
leuk vind is dat prima. Goed dat je je wat verder wilt verdiepen. Ik heb geen
horlogebladen voor je, maar eigenlijk is het internet een interessantere
informatiebron. Het helpt als je informatie in het Engels een beetje
gemakkelijk tot je neemt. Veel leesplezier en vragen kan altijd hier!

Hallo Hieronimus,
Dank voor je reactie,
Ach weet je ik heb ze al wat jaren en nog nooit problemen mee gehad.
En nog nooit de volle pond voor betaaald, en ja sommige zijn erg opzichtig.
Wat dat betreft heb ik de wat meer rustige modellen zeg maar.
En ja je hebt gelijk iedereen moet verzamelen wat die zelf wil en respecteren toch.
Verder heb ik ook nog talloze anderen.
Ik heb net alleen horloge ook een tik wat betreft sparen lol.
Soms moet ik pas op de plaats maken.
Heb ook enkele Seiko, raketa s , komandanski s , en vele anderen via catawiki en marktplaats in de loop ter tijd gespaard.
Verder heb ik in de loop der tijd veel horloge gereedschap gekocht, en begonnen met in en uit elkaar halen van horloge s.
Prachtig om te doen.
Mijn eerste Guess heb ik gisteren via een lid van horlogeforum gekocht ( van Maikel).
Ik moet zeggen dat de hele opzet van horlogeforum mij wel een zekere vertrouwen geeft( hoewel ik nog niet precies weet hoe alles werkt maar daar kom ik nog wel achter.
Dus een leuke en zeer interessante forum dit.
Groet Willem.
Dus mocht iemand zijn Calvaneo kwijt hou ik me aan bevolen.

Ik heb ook ervaring met dit merk. Gekocht als experiment tijdens mijn “Russische” periode, voor een schijntje van de retailprijs. Zou een Zwitsers uurwerk in zitten volgens de producent, ze wilde alleen niet zeggen welk. Na 1 dag dragen liep hij al slecht (-2 minuten per 24 uur) en viel regelmatig stil. Locale horlogemaker naar laten kijken, die beoordeelde het uurwerk als “Chinese rommel” en gaf hem snel terug. Nog een week gedragen toen ging de verf van de leren band er al af. Gebruikshandleiding had ook Chinese tekens dus geloof wel dat het een Chinees uurwerk in zat. Servicepunt in NL benaderd voor garantie maar helaas, kon tegen betaling nieuw uurwerk erin laten zetten, wilde ook niet zeggen welk merk/type.

Mijn conclusie: niks Duits of Zwitsers aan, gewoon Chinees plakmerk. Wel mooie vormgeving, en je kan geluk hebben natuurlijk. Voor weinig geld kan je zo een leuke verzameling opbouwen als dat je doel is.

Na deze ervaring mij gaan concentreren op “kwaliteit” en alleen nog Zwitserse en Japanse horloges gehad welke wel de kwaliteit gaven die ik verwachtte. Waarbij ik niet wil beweren dat Russische, Duitse of horloges made in China slechter of van mindere kwaliteit zijn. Keuze voor Zwitsers en Japans is puur mijn persoonlijke voorkeur geworden.

1 like

Toen ik een half jaar geleden of zo regelmatig op Catawiki keek, was Calvaneo een van de merken die zeer regelmatig in de veiling zat. Als ik me goed herinner: vaak met skeleton. En ja, vaak met een groot verschil tussen de retailprijs en waarvoor ze gingen. Zoiets als de aanbiedingen bij Ilse. Geeft ook zo’n lekker gevoel van een enorm slaatje eruit slaan.

Hoi Oscar,
Ja ik sta ook met verbazing te kijken wat mensen via catawiki betalen voor een Calvaneo.
Ze betalen soms 50 % meer dan de gemiddelde prijs die Calvaneo er zelf voor vragen.
Laatst ging er een gold diamant van Calvaneo voor geloof ik 240 van de hand.
Daarbij gerekend de 9% omzet voor catawiki en de verzendkosten kwam het op bijna 300 euro.
Terwijl Calvaneo al zijn modellen voor 155 euro verkopen.
En dat is niet zomaar een keer maar best vaak.
Ja dan ben je dom bezig.
Het is misschien wel simpel maar als ik iets mooi vind en de prijs is redelijk dan koop ik het graag.
En tuurlijk daarbij ga ik ook wel eens op mijn bek, maar daar leer ik van.
Dus mijn eerste stap om daar wat kieskeuriger in te worden is HORLOGE FORUM.
Want met zijn allen weten we iets meer toch.
En ik sta altijd in voor kritiek.Maar dan wel de opbouwende.
Zo dat was het voor eerst.
Ps nog bedankt voor jullie s reactie op de artikel van de Calvaneo s.
Prettig weekend nog.
VR gr willem