Minder bekend: "Carbon 14" uit Zwitserland

[center]
http://www.c14time.com/
[/center]
[hr]
Vraag in het Zwitserse plaatsje Granges-Paccot (in het Franstalige gedeelte van het Zwitserse kanton Fribourg in het district Sarine) aan een van de 2.663 inwoners (1.916 Zwitsers en 747 buitenlanders) of ze het horlogemerk “Carbon 14” kennen. Een gerede kans dat je positief antwoord krijgt.
Volgens de site van het merk is het hoofdkantoor gevestigd in bovengenoemde plaats. Ik las echter elders op het WWW dat het een Amerikaanse (Californië) onderneming is.
Wie het echt weet mag het zeggen.
De merknaam is ontleend aan ‘Carbon isotope 14’ ofwel carbon fibre.
De kans dat je een horloge van dit merk in Nederland in een etalage ziet liggen is niet erg groot. De dichtstbijzijnde distributeur zit in Duitsland.
De eerste horloges werden den volke getoond op Basel World 2011 en kunnen worden ingedeeld in de categorie ‘activity’.
De huidige collectie op opgedeeld in de series Earth, Air en Water, naar gelang van activiteiten waarvoor ze bedoeld zijn, plus een limited model. (Wellicht in de toekomst uitgebreid met Fire?)
In alle gevallen gaat het om quartz chronografen met in het oog springende kleuraccenten.
Op het internet kwam ik hier
http://ibeamtime.com/aboutwatches
prijzen tegen van $ 285 tot $ 440, plus nog een digitale serie van < $ 70 (p.st.).

Zitten leuke klokje tussen, maar wellicht (zeker met invoerkosten erbij) wat aan de dure kant voor ons.

Tot morgen maar weer.
Flip.

De “air” modellen 2.1 en 2.2 hebben een automaat (caliber 8215, wat dat dan ook mag zijn)
Ook de gebruikte modelnamen van de quarts motoren zegt mij niets.

Maar: ze hebben een “Hollander” als chairman: “Robert E. Hollander” :smiley:

Groet
Herman

Orisfan Schreef:

De “air” modellen 2.1 en 2.2 hebben een automaat
(caliber 8215, wat dat dan ook mag zijn)
Ook de gebruikte modelnamen van de quarts motoren
zegt mij niets.

Maar: ze hebben een “Hollander” als chairman:
“Robert E. Hollander” :smiley:

Groet
Herman

8215 is een Miyota uurwerk. :slight_smile: En de quartz uurwerken zijn ook citizen-miyota afkomstig.

De waterdichtheid van de water serie vind ik wat achterlopen tegenover de looks
iig.

Maar zitten leuke modellen tussen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.