(de netste versie die ik kon vinden)[/center]
[hr]
In Wasbek, in het uiterste noorden van Duitsland, is dit jonge merk te vinden.
De collectie bestaat uit slechts 5 modellen, elke in verschillende uitvoeringen.
Zo zijn er horloges met perpetual calender + worldtime, met moonphase + open heart, met day/date een chronograaf, met perpetual calender + moonphase + gmt, en met skeleton + small second.
De laatstgenoemde zijn handopwinders, de eerste 4 hebben automaten achter zichtbodems.
Prijscategorie in de online shop van € 179 tot € 189.
Hoewel we hier met een assembleerder pur sang (vind ik een nettere uitdrukking voor ‘plakmerk’:)) te maken hebben zien sommige producten er niet verkeerd uit.
Hoewel we hier met een assembleerder pur sang
(vind ik een nettere uitdrukking voor
’plakmerk’:)) te maken hebben zien sommige
producten er niet verkeerd uit.
Assembleerder suggereert mij dat dit “merk” zelf z’n horloges in elkaar zou zetten, daar gelook ik met alle respect niks van. Dit is puur een OEM product en de kwalificatie “plakmerk” lijkt me de juiste.
Ik denk wel dat je gelijk hebt.
Een nieuwe term vond ik wel weer eens leuk.
Een of het merk nu zelf plakt of dit door een ander laat doen, ik vind het niet zo veel uitmaken.
In de hele range van vergelijkbare merken kom je over het algemeen hetzelfde assortiment tegen.
Het blijft overigens wel leuk om naar uitzonderingen te zoeken. Hierbij doel ik op in het oog springende kasten of een leuke (combinaties van) complcatie(s).
Het is alleen dat de gebruikelijke betekenis van assembleren het “samenstellen uit vooraf gereedgemaakte onderdelen” is (definitie van www.woorden.org gepikt).
Dat doen ze vast niet bij CompasT maar (waarschijnlijk) bij Millions Smart in China.
Denk overigens niet dat er veel plakmerken zijn die zelf de wijzerplaten monteren
Overigens weer bedankt voor je onvermoeibare strooptocht.