Minder bekend: "Cornavin" uit Zwitserland

[center]
http://cornavin-watches.com/
[/center]
[hr]
De merknaam refereert aan een van de gelijknamige Zwitserse districten.
De onderneming vond zijn oorsprong ruim 100 jaar geleden, aan het eind van de 19e eeuw, en is nu gevestigd in Genève.
Onder ‘About’ is op de site nog meer info te vinden over de toegevoegde waarde van dit merk voor de horlogewereld.
De collectie is v.w.b. modellijnen heel beperkt: 1, genaamd ‘Downtown’.
Het gaat om chronografen in 15 kleurcombinaties in kast, bezel, wijzeplaat en band.
De kast meet 44 mm en de geschroefde bezels zijn 8-hoekig met saffierglas.
De uurwerken zijn quartz en de kastbodems en kronen zijn geschroefd. Al met al een w.r. van slechts 100 m…

Fijne dag,
Flip.

Ziet er op zich niet verkeerd uit, maar als je dan op ebay kijkt naar de oude modellen spreken die me meer aan.

Bij iedere nieuw merk heb ik een grote bewondering voor Flip’s gang door horlogeland en tegelijkertijd vindt ik dat er eigenlijk veels te veel horlogemerken zijn. Cornavin heeft voor een deel van zijn geschiedenis relatief goedkope horloges, geproduceerd uit onderdelen die overal vandaan kwamen, behalve Zwitserland.

Dat je dan desondanks een ongelooflijk betrouwbaar horloge kunt maken, toont onderstaand verhaal over een $1 horloge:

@ Marco: Ik denk dat de 'Cornavin" die ik nu in de spotlights zette iets heel anders is dan de vintage horloges met dezelfde naam. Volgens mij waren dat merendeels horloges met Russische kalibers en misschien zelfs helemaal van Russisch fabricaat.

@ lencoth: Ik vind ook dat er wel heel veel horlogemerken zijn. Op dit moment heb ik er ruim 1.800 die een eigen website hebben (= mijn criterium).
Vandaar dat ik hier op mijn gemakje doorheen wandel en jullie laat meegenieten van mijn bevindingen.
Hoewel, het is niet altijd genieten.:smiley: