[center] http://www.david-van-heim.com/
[/center]
[hr]
Dit jonge Geneefse merk (2009) brengt bijzondere horloges in 5 series op de markt.
De meeste zijn best fors, met zowel mechanische - als quartz uurwerken.
Onder bijzonder versta ik bijvoorbeeld de vormen van de kasten, de beweegbare lugs/bandaanzetten, dual time in 2 subdials, tourbillon i.c.m. moonphase, gewone chronograaf of dual chronograaf, open heart etc.
Om de specificaties van de modellen te lezen moet je onder de foto op ‘comment’ klikken. (wel effe sluiten als je verder wilt manoeuvreren op de pagina!)
Ik zag prijzen op het www tussen $ 290 en $ 620.
Idd, made in Holland, leuk.
Vind de horloges trouwens sowieso niet verkeerd.
De T1 met tourbi mag er zeker zijn en de prijs wat ik in de gauwigheid
heb gevonden daarvan is rond de 1500 euro, een handopwinder overigens.
Goede prijs of teveel voor zo’n onbekend merk?
X(Scherp opgemerkt!!!
Maar wel alleen bij de T-1 serie. Wie 't snapt mag het zeggen.
Was mij niet opgevallen, maar ik bekijk ook niet altijd alle uitvoeringen. Daar is bij veel merken geen beginnen aan.
V.w.b. het land van herkomst ga ik altijd uit van de online gegevens zoals in ‘heritage’, ‘history’, ‘about us’, ‘contact’ e.d., of betrouwbare info elders op het net.
Maar blijf me vooral verrassen met dergelijke ‘ontdekkingen’.
wellicht zat het bedrijf eerst in Nederland maar
is het later naar Zwitserland verhuisd. Is
marketingtechnisch wel beter.
Alles kan natuurlijk. Maar als het hier had gezeten en hier tourbillons had ververvaardigd, dan ben ik onbescheiden genoeg om te zeggen dat ik er dan wel van gehoord had :).
Volgens mij is het een Hangzhou tourbillon. Ik had ook al een SeaGull uurwerk herkend. Toch lijkt het me geen plakmerk, de modellen zijn redelijk orgineel.
Volgens mij is het een Hangzhou tourbillon. Ik had
ook al een SeaGull uurwerk herkend. Toch lijkt het
me geen plakmerk, de modellen zijn redelijk
orgineel.
Groeten,
Martin
Bedankt voor de info en het lijkt inderdaad een eigen vormgeving te hebben. Nu begrijp ik dat er verschillende kwaliteiten Chinese tourbillons zijn, waar staat een Hangzhou in die rangorde?
Bedankt voor de info en het lijkt inderdaad een
eigen vormgeving te hebben. Nu begrijp ik dat er
verschillende kwaliteiten Chinese tourbillons
zijn, waar staat een Hangzhou in die rangorde?
Het belangrijkste is hoe/door wie ze ‘gecased’ zijn. Dus als ze goed gesmeerd in een nette kast gezet zijn, kunnen ze allen je best veel plezier brengen. Maar op het moment dat er wat mee is, zul je lang moeten zoeken naar een horlogemaker die er aan kan en ook wil werken. De hangzhou zit in de middenmoot, denk dat deze zo €1000 kan kosten. Vergelijkbaar is ook de Haaven tourbillon, die hetzelfde uurwerk bevat ( http://www.trendjuwelier.nl/haaven-horloges/tourbillon/ )
Als je op zoek bent naar een goedkopere tourbillon, zou ik persoonlijk voor de Kemmner gaan. Dacht zo’n 8-900 euro, en met een SeaGull uurwerk. Dat zijn de besten, en straks alleen nog in hun eigen horloges terug te vinden (vanaf €4000, maar met levenslange garantie)