Minder bekend: "Davidoff" uit Zwitserland

[center]
http://www.zinodavidoff.com][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/DavidoffLogo.jpg[/img
[/center]
[hr]
De in Rusland geboren (Kiev, 1906) Zino Davidoff, later Zwitsers staatsburger (1911), was oprichter van dit horlogemerk.
Naast horloges bestaan er ook (de bijna gebruikelijke) luxe mode-accessoires, zoals pennen, lederwaren, parfums, brillen, maar ook koffie en cognac.
De herenhorloges zijn verkrijgbaar in diverse materialen en met verschillende complicaties, zoals chrono en dual-time, maar ook met afwisselende kleuraccenten op de wijzerplaten.
De uurwerken zijn van ETA.
Ik moet zeggen: Niet verkeerd!

Met vriendelijke groet,
Flip.

Ik ken dit merk eigenlijk alleen van rookartikelen,en dan voornamelijk sigaren…
mvg Leon

Leetje Schreef:

Ik ken dit merk eigenlijk alleen van
rookartikelen,en dan voornamelijk sigaren…

Inderdaad, nooit gedacht dat zo’n merk ook horloges zou maken. Geurtjes van dit merk kende ik dan wel. Maar valt zoiets nu dan onder een mode-merk omdat ze zo veel doen? Of is dit toch wel wat serieuzer aangezien ze dus netjes ETA-uurwerken gebruiken.

Davidoff wordt niet genoemd in Uhren exclusiv van 2010, pas in de editie van 2011. Met alle respect: ik vind het een “plakmerk” die geen historie heeft met betrekking tot horloges.

Groet
Herman

Orisfan Schreef:

Davidoff wordt niet genoemd in Uhren exclusiv van
2010, pas in de editie van 2011. Met alle respect:
ik vind het een “plakmerk” die geen historie heeft
met betrekking tot horloges.

Groet
Herman

+1

Plakmerk??

Dan zijn de horloges van b.v. MontBlanc ook een plakmerk, en dat zijn toch erg mooie en zeer goed afgewerkte horloges met goede uurwerken!

Terwijl MontBlanc in eerste instantie met name vulpennen maakte!

Dus… dat Davidoff een plakmerk is… kan ik me niet in vinden.

Tja,er zit wat in…
Bulgari is ook een voorbeeld van het hierboven geschreven,en maken mooie klokken.
Toch ga ik liever voor een Omega(bv) dan een Mont Blanc uit dezelfde prijsklasse denk ik…
Waarschijnlijk ook weer met een stukje historie te maken.

LeoZ Schreef:

Plakmerk??

Dan zijn de horloges van b.v. MontBlanc ook een
plakmerk, en dat zijn toch erg mooie en zeer goed
afgewerkte horloges met goede uurwerken!

Terwijl MontBlanc in eerste instantie met name
vulpennen maakte!

Dus… dat Davidoff een plakmerk is… kan ik me
niet in vinden.

x2

Ze hebben een unieke uitstraling en vormgeving. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor de Guess collection lijn. Eigen ontwerpen en allemaal Swiss Made. Deze merken hebben dan misschien geen (lange) horlogegeschiedenis maar maken net zulke goede horloges zoals bijvoorbeeld de Swatch company.
Als je dit plakmerken vind zou ieder horloge met een Eta uurwerk een plakker zijn.

Ik heb toch wel te snel geoordeeld zie ik als ik de klokken goed ga bekijken.
Ze zien er schitterend uit,en zijn gemaakt met mooie uurwerken en top materiaal.
Een plakmerk is toch wel iets anders inderdaad,die je hetzelfde wilt hebben als je spijkerbroek.
Mooie horloges de Davidoff collectie!

Het interesseert mij echt geen bal of het horloge dat ik om mijn pols heb, al dan niet kan bogen op een roemrijke geschiedenis.
Het gaat mij erom of ik er plezier aan beleef.
En voor de buitenwacht hoef je je over het algemeen geen peperdure klokjes met geschiedenis aan te schaffen, want a) men ziet het niet, of b) men snapt het niet.
Davidoff en andere minder bekende merken met toch bijzondere, onderscheidende en waardevolle horloges in het assortiment zouden, jouw redenering volgende, tot plakmerk gedegradeerd worden. Dit ondanks unieke kasten, wijzerplaten, complicaties etc…
Anderzijds lees ik niets dan loftuitingen als een forumlid een eigen horlogemerk aan het ontwikkelen is. Deze doet/doen feitelijk niets anders (een fraai horloge bouwen om een bestaand uurwerk van goede kwaliteit) dan het merk waar we het nu over hebben; alleen op heel beperkte schaal en met een groter persoonlijk financieel risico.
Begrijp me overigens niet verkeerd: Ook ik heb uitzonderlijk veel respect voor de activiteiten, ontwikkelingen en tot nu toe bereikte resultaten van bijvoorbeeld Hubert Pellikaan (Pellikaan Timing) en Mick Mooren (Mooren watch).

M.vr.gr.,
Flip.