[center]
[/center]
[hr]
De naam van dit merk doet absoluut niet vermoeden dat het om een Turkse onderneming in Istanbul gaat.
Men is niet echt internationaal georiënteerd, want onder ‘in the press’ zijn slechts artikelen uit Turkse bladen te zien. Dealers zijn dan ook alleen in dat land te vinden.
Ik vind de info op de site een beetje verwarrend.
Op de mainpage staat onder het logo ‘since 1923’. terwijl onder ‘about us’ te lezen is dat de onderneming (pas) in 1967 is opgericht. De reden kan zijn dat men in 1967 de oude merknaam ‘van de plank heeft gehaald’.
De term ‘Swiss’ onder het logo kan ik ook niet goed plaatsen. Wellicht had de onderneming uit 1923 wel roots in Zwitserland. Bij de huidige horlogeboer kan ik de link met Zwitserland niet ontdekken.
Nu naar de collectie. Chronografen zijn hierbinnen in ruime mate aanwezig.
De specificaties bij de modellen zijn wel heel summier. Ik vermoed dat China (m.n. in de automatische modellen) onder de wijzerplaat goed vertegenwoordigd is.
Door de combinaties van verschillende kastmaterialen hebben enkele modellen wel wat.
Van de modellen met keramische kast en bracelet komt een aantal mij qua vormgeving heel bekend voor.
Over prijzen heb ik me geen beeld kunnen vormen.
Groetjes,
Flip.