[center] http://www.delmarwatchstore.com/][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/headline.gif[/img
[/center]
[hr]
Fabrikant ‘Emtech La Costa Company’ (New York) heeft 125 jaar ervaring gestopt in de ontwikkeling en perfectionering van het huidige horloge-assortiment van “DelMar”.
Het merk maakt zich met deze presentatie behoorlijk belachelijk als je bedenkt dat quartz-techniek in horloges - ruim genomen - zo’n 40 jaar bestaat.
De horloges wekken over het algemeen de indruk iets te maken te hebben met plezierzeilvaart. Maar als ik dan het model bekijk dat hier het meest in de buurt komt, de ‘Nautical Dive’ met vlaggetjes op de dial, dan schieten mij de tranen in de ogen (van het lachen). Bij de 2, de 7 en de 9 staan namelijk dezelfde vlaggetjes; hetzelfde bij de 6 en de 10.
Verder commentaar houd ik maar voor mij.
Even een kleine nuancering over hun expertise: Er staat (een paar keer) : their combined experience.
Als er dus bijv. 4 personen elk ruim 30 jaar ervaring hebben, hebben ze samen meer dan 125 jaar ervaring. Ik denk dat ze dat zo bedoelen…
(andere bedrijven zijn ook niet vies van zulk soort uitlatingen. Kreten als :wij bestaan al meer dan 100 jaar: ja, het ooit originele bedrijf is misschien 100 jaar geleden opgericht maar ondertussen tig x overgenomen en de laatst maakt er dan furore mee:()
Ik waardeer je inspanningen zeer om ons meer horlogewijs te maken voor wat betreft de minder courante merken. Meestal kan ik me prima vinden in je waardeoordelen over een merk, als je die al geeft. Deze keer echter niet. Al is het niet mijn smaak, er zitten toch aardig wat klokjes bij die tegen een zeer redelijke prijs (ruim beneden €100) leuke specificaties bieden, o.a maanfase, 200m waterdichtheid en er is zelfs een duiker met heliumventiel die 1000m waterdicht is en rond de €200 kost.
Groet Roelof
Ook kritische reacties zoals die van jou, kan ik zeer waarderen.
Echter, ik heb geen waardeoordeel gegeven over het merk of de meeste van de klokjes. Ik gaf alleen aan dat de presentatie van 125 jaar ervaring op horloge-ontwikkeling m.i. kant noch wal raakt.
Over de wijzerplaat van het model ‘Nautical Dive’ heb ik wel het e.e.a. opgemerkt; zoals omschreven.
Dit alles wil dus niet zeggen dat ik alle producten van dit merk afkraak. Waarde-oordelen laat ik aan de lezers over. Jouw oordeel is dus ook terecht v.w.b. bepaalde types tegen betaalbare prijzen.