[center] http://www.eberhard-co-watches.ch/][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/eberhard-logo.gif[/img
[/center]
[hr]
Dit merk kan als een van de grondleggers van polshorloge chronografen beschouwd worden. In 1919 brachten zij hun eerste model op de markt.
In de loop der geschiedenis (die op de site overzichtelijk in beeld wordt gebracht) werden meer noviteiten in de horloges aangebracht.
In 2001 werd een chronograaf met 4 naast elkaar liggende subdials gelanceerd.
Dit werd in 2005 uitgebreid met een chronograaf in een tonneau-kast met 4 boven elkaar liggende subdials.
De hedendaagse collectie bevat een diversiteit aan modellen, uiteraard meest chrono’s.
De catalogus is als pdf-file te downloaden.
Hierin worden op fraaiere wijze de geschiedenis en het horloge-aanbod uitgebeeld.
De manufactuur vervaardigde horloges bevatten allen automaten, zowel de heren- als de damesmodellen.
Jullie hebben gelijk dat het merk toch redelijk bekend is.
Mijn reden om het toch te berde te brengen lag in mijn selectie-criteria.
Eén daarvan is of het merk in het afgelopen jaar op ons forum redelijk in de aandacht is geweest.
Ik blijk dus gezocht te hebben op de term ‘Eberhard & Co’, wat weinig recente topics opleverde.
Had ik slechts op de term ‘Eberhard’ gezocht dan had ik een heel ander inzicht gekregen, met als gevolg dat ik het niet als minder bekend had aangemerkt.
Maar goed, de meeste reacties waren toch positief over de producten van dit merk.
Bijkomend voordeeltje voor mij is, dat ik weer eens bevestigd krijg dat mijn bijdragen goed gelezen worden.
Jullie hebben gelijk dat het merk toch redelijk
bekend is.
Mijn reden om het toch te berde te brengen lag in
mijn selectie-criteria.
Eén daarvan is of het merk in het afgelopen jaar
op ons forum redelijk in de aandacht is geweest.
Ik blijk dus gezocht te hebben op de term
’Eberhard & Co’, wat weinig recente topics
opleverde.
Had ik slechts op de term ‘Eberhard’ gezocht dan
had ik een heel ander inzicht gekregen, met als
gevolg dat ik het niet als minder bekend had
aangemerkt.
Maar goed, de meeste reacties waren toch positief
over de producten van dit merk.
Bijkomend voordeeltje voor mij is, dat ik weer
eens bevestigd krijg dat mijn bijdragen goed
gelezen worden.
Fijne avond verder.
Flip.
Ik lees ze altijd met veel plezier, Flip
Vind het fantastisch om naar de wat minder bekende merken te kijken, zo zie je veel dingen die je zelf nooit had gevonden, dus ga vooral zo door! (tu)
eberhard is btw een leuk merk ik heb zelf in mijn horloge begin periode nog een eberhard traversetolo gehad.
de chrono 4 is een erg leuk model waarvan ik eigenlijk niet helemaal begrijp waarom ze nooit wat meer zijn door gebroken qua bekendheid.
eberhard is ook een leuk merk omdat het volgens mij 1 van de goedkopere 8 daags uurwerken verkoopt.
Is toch een serieus en zeker niet ‘klein’ merk. De
Chrono 4 (rond) blijf ik een knallerklok vinden.
hans
Het gaat ook niet alleen om klein, maar om minder bekend. Onder de meeste liefhebbers is ie idd niet bepaald onbekend, met die kenmerkende 4chrono. Maar 't gros zal er waarschijnlijk nooit van gehoord hebben.
Eberhard is toch wel relatief prijzig? Ik kan me herinneren een tidje terug een stukje over een nieuw model met valjoux 7750 te hebben gelezen op horlogeinfo die toch 4000 euro kostte, wat geen koopje is toch?