Minder bekend: "Francesco Basile" uit Italië

[center]
http://www.basilevenezia.it/
[/center]
[hr]
Het waterrijke Venetië is de plaats waar dit kleine Italiaanse horlogemerk is gevestigd.
Bij het openen van de website werd ik onaangenaam verrast door de foto van de directeur van dit merk tezamen met meneer Berlu… gatfu. Ik krijg zijn naam niet uit mijn strot.
Mijn indruk van de rest van het plaatje is dat het merk iets betekent voor L’Aquila, de plaats waar zich in 2009 een grote aardbeving voordeed.
Klik het plaatje weg om te zien wat het merk, dat al bestaat sinds 1870, echt in huis heeft.
Op het Venezolaanse Piazza S. Marco staan (kennelijk) enkele fraaie bogen, die terug te vinden zijn in het logo.
Rijke bewerking van onderdelen, skeletton inkijk en verfraaiing met steentjes staan hoog in het vaandel.
Ze produceren zowel dames- als herenhorloges.
Bij de herenmodellen is echt wel een eigen gezicht van het merk te ontdekken. Ook zijn er complicaties als tourbillon, retrograde aanduidingen, chronograaf etc. te vinden.
Vanwege het vele handwerk en de toegepaste materialen gaan de aan de horloges geknoopte prijskaartjes vermoedelijk een struikelblok vormen voor Jan Modaal.

Hartelijke groet,
Flip.