Minder bekend: "Frankstone" uit Italië

[center]

[/center]
[hr]
In Milaan vinden we dit merk, dat naast horloges ook stenen verkoopt.
Het gaat daarbij niet om ordinaire keien, maar om stenen waaraan door velen bepaalde krachten worden toegekend; dus (half)edelstenen en quartzen.
Onder ‘Philosophy’ is een hele verhandeling te lezen waarin connecties tussen tijd en het effect van stenen worden uitgelegd.
Genoemd effect zou terug te vinden zijn in de horloges.
Onder ‘The Patent’ - ‘Collections’ is te lezen dat stenen aan de achterzijde van de kast kunnen worden gemonteerd, dus met direct huidcontact.
Helaas is nergens te zien hoe dat vorm gegeven is.
Bij de eerste 6 modellen is aan de linkerzijde van de kast iets te zien dat op een scharnier lijkt. Jammer dat ze e.e.a. niet goed in beeld hebben gebracht.
Sommige horloges zien er, met de vele uitvoeringen, op zich niet eens zo gek uit.
Er wordt met geen woord gerept over de uurwerkjes. Het zullen, mede gezien de prijzen, vermoedelijk quartzen zijn.

Tot morgen maar weer,
Flip.

(:smiley:
Het leukste van dit merk is toch de marketingprietpraat.
Wat een geleuter over energie en het kanaliseren van energieën dmv stenen.

Zweverig voorbeeldje: “in which the movement of the hands on the watch turns in harmony with the movement of the soul, in a perfectly balanced, shifting pattern of energies.”

Typische modewoordjes van vandaag de dag dat Welness en Health.
Nu wordt dat ook al op horloges geplakt blijkbaar.

De “welness” is bij mij ver te zoeken als ik zulke onnozelheden lees.

als je klikt op “collectie” en dan onder het typenummer staat “technische daten” als je daar de cursor op wijst, komt er een venstertje. Daar staat ook dan ook dat het uurwerk een quartz uurwerk is, maar niet van welke makelij.

Sommige modellen zijn er aardig uit. Ook het klapmechanisme is wel apart.
Voor de rest ben ik het wel met Houthakker eens.

Bedankt voor het delen.

Groet
Herman

Dat heb ik over het hoofd gezien . . . sorry.

Wél originele vormgeving. Verder volledig eens met Houthakker.