Minder bekend: "Frederico Iguzzini" uit China

[center]


[/center]
[hr]
Na een reis van ruim een jaar vestigde de Italiaan Frederico Iguzzini zich in 1902 in Shanghai en startte daar een jaar later dit horlogemerk.
Vanwege de Japans-Chinese oorlog in 1937 werden de horloge-activiteiten gestaakt.
In 2007 herleefde het merk o.l.v. de gebroeders Stephane and Lander Michel; en in 2009 wed het eerste model op de markt gebracht.
De horloges worden gebouwd in Hong Kong en zijn voorzien van Swiss ETA of Soprod uurwerken.
De collectie bestaat inmiddels uit meerdere modellijnen, die allen beperkte oplagen kennen.
Op de site wordt van elke modellijn een korte dia-presentatie getoond. Leuke kleurtjes en overwegend Chinese tekens op de wijzerplaten, maar verder geen specificaties.
Retailers worden niet genoemd. Men maakt meer gebruik van de mond-tot-mond-reclame.
Op de site zijn via ‘Word of Mouth’ diverse publicaties/blogs te lezen, waarin ik enkele prijzen ($ 5.900 en $ 7.000) tegenkwam.

Niet echt bedoeld voor de Europese/Nederlandse markt, maar wel leuk om kennis mee te maken.
Groetjes,
Flip.

Voor dat geld mogen ze wel uitgerust zijn met gouden uurwerkjes.

Sparks Schreef:

http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_0
2_2010/Horloge-logo/1480001e2438.jpg

Na een reis van ruim een jaar vestigde de Italiaan
Frederico Iguzzini zich in 1902 in Shanghai en
startte daar een jaar later dit horlogemerk.
Vanwege de Japans-Chinese oorlog in 1937 werden de
horloge-activiteiten gestaakt.
In 2007 herleefde het merk o.l.v. de gebroeders
Stephane and Lander Michel; en in 2009 wed het
eerste model op de markt gebracht.
De horloges worden gebouwd in Hong Kong en zijn
voorzien van Swiss ETA of Soprod uurwerken.
De collectie bestaat inmiddels uit meerdere
modellijnen, die allen beperkte oplagen kennen.
Op de site wordt van elke modellijn een korte
dia-presentatie getoond. Leuke kleurtjes en
overwegend Chinese tekens op de wijzerplaten, maar
verder geen specificaties.
Retailers worden niet genoemd. Men maakt meer
gebruik van de mond-tot-mond-reclame.
Op de site zijn via ‘Word of Mouth’ diverse
publicaties/blogs te lezen, waarin ik enkele
prijzen ($ 5.900 en $ 7.000) tegenkwam.

Niet echt bedoeld voor de Europese/Nederlandse
markt, maar wel leuk om kennis mee te maken.
Groetjes,
Flip.

Jeetje!?! ::o Ik moest meer denken aan horloges van een paar tientjes…