[center]
[/center]
[hr]
Dit is een vrij jong merk (2004).
De sinds 1999 op technische creativiteit en perfecte gerichte samenwerking tussen Robert Greubel en Stephen Forsey heeft geleid tot exceptionele producten.
Na 4 jaar ‘sleutelen’ presenteerden zij hun innovatieve ‘Double Tourbillon 30°’.
Desondanks verschijnen zij op de site met uiterst ernstige blijken in hun ogen. Ik had hierbij iets vrolijkers verwacht. Maar goed, over imago valt niet te twisten.
De door hen ontwikkelde verbeteringen en daaruit voortvloeiende uitvindingen brachten zij onder in hun platform ‘Experimental Watch Technology’ (EWT®). Leuk is de onder ‘Inventing’ gepresenteerde ontwikkelmodule. Of dit realiteit of een grapje is … ik weet het niet.
Naast en na hun eerdergenoemde primeur kwamen ze met nog 3 rijkelijk gecompliceerde modellen; allen uitgerust met tourbillon.
Let hierbij vooral op de ‘Quadruple Tourbillon’ ofwel ‘two double tourbillons system’. Hoe krijgen ze het voor elkaar.
Het lijkt erop alsof al deze techniek niet paste in de kasten, en dat daarom wat uitbouw werd aangebracht. (geintje)
Er bestaan meer merken die tourbillons een andere complicaties toepassen, maar vaak leidt dat tot horloges waarbij het tonen van de techniek belangrijker lijkt dan de afleesbaarheid als tijdsindicator.
“Greubel Forsey” vormt hierop n.m.m. een prettige uitzondering.
Ik kwam nog 4 reviews
http://www.ablogtoread.com/category/watch-brands/greubel-forsey/
tegen omtrent dit merk.
Veel kijkplezier, want daar zal het voor de meesten onder ons wel bij blijven (€$£).
Flip.