Minder bekend: "Grieb & Benzinger" uit Duitsland

[center]
http://www.grieb-benzinger.com/en
[/center]
[hr]
Wie niet geïnteresseerd is in horloges van platina, met ultieme open heart - of eigenlijk meer skeletton wijzerplaten en met exorbitante prijskaartjes moet deze topic vooral overslaan.
De oorsprong van dit merk ligt zo’n 130 jaar in het verleden.
Gedurende lange tijd produceerde deze door Jochen Benzinger en German Grieb opgerichte onderneming horloges voor befaamde merken als IWC, Faberge, Chronoswiss en Tourneau.
Het is thans gevestigd in Grafenau, zo’n 150 km te noordoosten van München.
Of dit merk haar producten manufactuur in elkaar zet is volgens mij buiten kijf.
Kortom: meesterstukken.
Op de site valt veel te lezen over de totstandkoming van de horloges. Jammer dat er zo weinig sfeer-plaatjes bij getoond worden.

Veel lees- een kijkplezier,
Flip.

Meesterwerkjes…maar mooi? Nee…

Dat heb je snel bekeken.:slight_smile:

Sparks Schreef:

Dat heb je snel bekeken.:slight_smile:

Combinatie van bankhangen met de laptop op schoot en het merk een klein beetje kennen, qua naam dan :wink:

Dit zijn geen horloges van Platina, maar kunstwerken van Platina waarop je kan zien hoe laat het is!! :}

Aviator

X(Werkelijk fantaaaastisch.
Wat een schitterende gedetailleerdheid.

Wat ik zo snel op de site ziet, nou doe mij er maar 1 prachtig mooi ! Maar uhm prijskaartje is zeker 3 maal de waarde van me apartementje of 6 maal ;)?

Bert1 Schreef:

Meesterwerkjes…maar mooi? Nee…

Van de uurwerkjes kan ik wel bij kwijlen, maar de wijzerplaten… doet me te veel denken aan die Chinese na-aap en poeha dingen. De stijl dan, want ongetwijfeld dat ze met de grootste zorg zijn gemaakt.

Vindt het een voorbeeld van hoe superieur vakmanschap (want dat is het zonder meer), niet noodzakelijk tot een fraai product leidt.

lencoth Schreef:

Vindt het een voorbeeld van hoe superieur
vakmanschap (want dat is het zonder meer), niet
noodzakelijk tot een fraai product leidt.

+1