[center] http://www.gulwatches.com/
[/center]
[hr]
Wel eens gehoord van de plaats Lund? Het ligt in het zuidwesten van Zweden, 20 km noordoostelijk van Malmö.
Hier staat het hoofdkantoor van dit horlogemerk.
Op de hoofdpagina kan gekozen worden uit ‘Gul Watches’ voor eenvoudige modellen (vaak in meer kleuren verkrijgbaar) voor dames en heren, en ‘Gul Force’ voor de meer serieus bruikbare modellen.
Het merk heeft een sterke band met watersport.
Ik ben geen indicaties van mechanische uurwerken tegengekomen, dus ga ik ervan uit dat alles voorzien is van quartz.
De modellen variëren van 3-wijzer tot chronograaf, waarvan sommigen ook in ana-digi uitvoering.
Wederverkoper van dit merk in ons kikkerlandje is ‘Sebo Maritiem’ in Zwolle.
Ik ken dit merk wel.
Ik kom wel eens in surfwinkels in Scheveningen, ben zelf geen surfer maar vind het wel leuk om er rond te neuzen.
Dit merk bestaat al jaren. De digitale versies bevatten vaak functies die surfgerelateerd zijn, dus info over getijden en stromingen enzo.
Dingen die ook veel te vinden zijn op G-Shocks dus die kom je in die zaken ook veel tegen.
Dit mag dan een oude post zijn maar toch even een antwoord omdat we bezig zijn GUL weer nieuw leven in te blazen. Een nieuwe lijn en de o.a. de velcro-bandjes… het is weer allemaal te krijgen/kopen.
Ik kende het merk niet, maar er werden hier bij de kringloop een aantal binnengebracht. Zien er leuk uit en na vervanging vd batterij deden ze het allemaal weer goed. Wel hadden ze waarschijnlijk jaren in een vochtig hok gelegen, dus nog wel even moeten poetsen.
Glaasjes zijn krasvrij dus waarschijnlijk nooit gedragen.beetje vreemd zoveel van hetzelfde merk en in dezelfde staat. En zonder bandjes. Lijken me prima klokjes en gaan weer voor een paar euro weg.