Minder bekend: "Hanowa" uit Zwitserland

[center]
http://www.hanowa.ch/
[/center]
[hr]
Aanvankelijk wilde Hans Noll een bestaand horlogemerk opkopen, maar dat zou te prijzig zijn geweest.
Daarom startte hij in 1963 een nieuwe onderneming, waarvan de naam is opgebouwd uit de eerste 2 letter van zijn voor en achternaam en van het woord ‘watch’.
Hij bracht zodoende zowel dames- als herenhorloges op de markt.
Na een jaar op tien richtte Hans zijn pijlen ook op de sportmarkt, en richtte daarvoor het merk “Swiss Military Hanowa” op, met eveneens dames- als herenhorloges.
De onderneming is nu gevestigd in Solothurn.
Op de site kunnen beide merken aangeklikt worden.
De “Hanowa”-site is ‘under construction’, maar je kunt nog wel de catalogus (pdf-file) downloaden. Hierin zijn dresswatches te zien die er m.i. best mogen zijn. Allen voorzien van quartz uurwerken.
Op de “Swiss Military Hanowa”-site is het echte sportieve werk te zien; bij de heren verdeeld in 4 modellijnen.
Er is een ruime keuze uit complicaties: chronografen zowel intermediate als accumulated (evt. met alarm), dual time, duikermodel.
De meeste exemplaren zijn voorzien van Zwitserse quartz uurwerken; een enkele model heeft een Zwitserse automaat aan boord.
Door de verschillende kastvormen en kleuren, varianten in wijzerplaten en banden kan vermoedelijk vrijwel iedereen wel een model naar zijn zin vinden.
Ik krijg de indruk dat het allemaal behoorlijk netjes is vormgegeven en afgewerkt.
Het bekijken zeker waard.
In Breda is een dealer te vinden.
De prijzen liggen tussen pakweg € 100 en € 500.

Fijn weekeinde verder,
Flip.

De Flagship is erg mooi en de Marine officer automatic mag er ook zeker zijn.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de lijn van Swiss Military het interessant vind.

Op Marktplaats staat deze al een tijd te koop!
http://link.marktplaats.nl/522506704

Groeten Chris

Omdat ik op horlogegebied (en op meer vlakken) redelijk minimalistisch ben ingesteld, gaat mijn voorkeur meer uit naar de Bataillon - of Regiment automatic, of de Polarstar.