Minder bekend: "Happy Hour" uit de V.S

[center]


[/center]
[hr]
Vandaag weer eens iets geinigs.
De merknaam roept aspiraties op met het in veel kroegen etc. bestaande uurtje goedkoop drinken.
Dit komt geheel overeen met de bedenker van het horlogeconcept en oprichter van dit merk, dat gevestigd is in San Diego / California (= dorstig makende streek).
Over de horloges (2 type’s in verschillende kleuren) valt niet zo veel te vertellen: quartz uurwerkjes in tonneau-achtige kasten met leden straps.
Op de wijzerplaten is duidelijk aangegeven dat met ‘happy hour’ 5 uur bedoeld wordt.
Het ging/gaat de producent duidelijk meer om de sluiting van de band.
Hiermee kunnen kroonkurkflessen met eenvoudig geopend worden. Zie hiervoor enkele filmpjes op de site.

De suggestie wordt gewekt dat deze sluiting handig is voor horecabezoekers, omdat zij zodoende altijd een flesopener bij de hand hebben.
Edoch, de service van een beetje behoorlijke barkeep(st)er reikt meestal wel zover dat het bierflesje geopend wordt geserveerd.
In het hardrock café dat ik zeer frequent bezoek heeft zo’n horloge weinig nut. De fles verschijnt er steevast zonder kroonkurk voor mijn neus; en nee, er hoeft geen glas bij.

Maar goed, de horloges zijn niet duur en het idee is leuk.

Fijne dag verder,
Flip.

ik ga even een biertje pakken…

Sparks Schreef:

De suggestie wordt gewekt dat deze sluiting handig
is voor horecabezoekers, omdat zij zodoende altijd
een flesopener bij de hand hebben.

Maar goed, de horloges zijn niet duur en het idee
is leuk.

+1 geweldig staphorloge!