Minder bekend: "Harry Winston" uit de V.S

[center]

[/center]
[hr]
Om met de deur in huis te vallen: horloges van dit merk zijn qua aanschafprijs slechts weggelegd voor de ‘happy few’ op deze aardkloot.
De onderneming van Harry Winston, van oudsher een juweliershuis, presenteerde in 1989 zijn eerste horlogecollectie, genaamd ‘The Ultimate Timpiece’.
Zo verscheen o.a. de ‘Bi-Retrograde Perpetual Calendar’.
Het begon met herenhorloges, maar in de loop der tijd kwamen ook damesmodellen op de markt.
Bij de laatste groep is de uitbundige aanwezigheid van gesteente op kast en bezel bijna een must.
In de herenlijnen ‘High Horology’ en ‘Opus’ heeft men kennelijk de creativiteit de vrije loop gelaten, zowel qua complicaties als qua uiterlijk.
Vaak geniaal bedacht, maar voor velen tenenkrommend, vermoed ik.
Ik ben benieuwd hoe binnen ons forum over dit merk gedacht wordt.

Groeten,
Flip.

Hmmm, de premier Perpetual calender 2010 zou niet misstaan om mijn pols. Zie geen prijzen, maar denk dat het al snel een modaal jaarsalaris betreft…

En ook de histoire de Tourbillon vind ik bijzonder.

Maar er zitten ook exemplaren bij die ik met geld toe nog niet ga dragen (alhoewel, als er maar genoeg geboden wordt) :slight_smile:

Hier zou ik best enkele keuzes uit kunnen maken.
Mooi merk om eens gezien te hebben.

Gezien het gebruik van edelmetaal, ‘steentjes’ en de aparte complicaties zeker niet goedkoop.
Veel wijzerplaten onoverzichtelijk, "hoe laat is het nu eigenlijk’?
Echter door de exclusiviteit toch wel aantrekkelijk.

Ik ken dit merk voornamelijk door mijn bijbel.

vind de opus serie echt gaaf! heeft al enkele malen in enkele horloge bladen gestaan.

Meen dat voor deze serie onafhankelijke horlogemakers deze horloges hebben ontworpen/ontwikkeld.

Ik ken het merk al wat langer. Vind de Opus serie echt fantastisch. Heb ze wel eens zien liggen in Gstaad, kwijler de kwijl. (tu)

Gave uurwerken kunnen ze daar maken.

Was behoorlijk populair in Rusland - daar hebben ze geen problemen met opzichtige horloges :smiley:

Ik zag er daar nog weleens een “in het wild” en in Moscow in de betere winkels…

De meeste zijn mijn smaak niet, maar 't zijn wel kunst-stukjes.

Groet
Mark

JTrapman Schreef:

Ik ken het merk al wat langer. Vind de Opus serie
echt fantastisch. Heb ze wel eens zien liggen in
Gstaad, kwijler de kwijl. (tu)

Ik heb ook wel eens wat opus modellen hier gepost. Echt helemaal super!!