Minder bekend: "Hoptroff" uit Engeland

[center]

[/center]
[hr]
Bij een klein merk als dit en een tot 3 polshorloges en 1 zakhorloge beperkte collectie denk je al snel aan dress-horloges met enkele gebruikelijke complicaties.
De quartz uurwerken met bluetooth die zij gebruiken worden uitgebreid met complicaties die ik nog nergens ben tegengekomen.
Wat te denken van een mechanische agenda in model ‘No. 8’, die de tijd tot de volgende afspraak en de beginletter van die afspraak aangeeft; overigens middels een alfabet op de wijzerplaat dat naar eigen idee kan worden ingericht.
Model ‘No. 9’ geeft naast tijd en datum ook de waardeontwikkeling van je aandelenpakket weer.
Bij model ‘No. 11’ zie je 1-2-3 niets bijzonders: gewoon tijd (u-m-s) en datum. Maar de seconden zijn hier retrograde. Op zich ook niet bijzonder, maar de secondewijzer gaat van 0-30 van links naar rechts en van 30-60 terug naar links; heen en weer dus.
Tot zover de polshorloges.
Het zakhorloge bevat zoveel bijzondere items, dat uitleg daarvan mij teveel vertaal en tikwerk oplevert. Je kunt er beter zelf een studie van maken.:slight_smile:
Wel flink aan de prijs allemaal, maar dan heb je ook iets unieks.

Groetjes,
Flip.

Kleine fabrikanten hebben dikwijls verrassende uurwerken.

Dank voor het posten.

wow, die no. 10… is dat niet t kleinste atomic klok ter wereld dan?

en als ze alle poespas eruit zouden laden voor n iets kleinere, 2 bandjes eromheen, heb je dan niet t kleinste atoomhorloge?

Verwachte prijs voor het zakhorloge, ca. £ 50K.

Ik snap alleen niet waarom bij zijn atoomklokje zelf wil ontwikkelen?
Hij kan tegenwoordig een atoomklokje kopen dat in zijn zakhorloge past voor minder dan GBP 1.000,-.
Gewoon even googelen.

Research naar nog kleine atoomklokjes wordt op dit moment gedaan door o.a. de quartz divisie van de Swatch groep!

Gr.
Han

Han R Schreef:

Ik snap alleen niet waarom bij zijn atoomklokje
zelf wil ontwikkelen?
Hij kan tegenwoordig een atoomklokje kopen dat in
zijn zakhorloge past voor minder dan GBP 1.000,-.
Gewoon even googelen.

Research naar nog kleine atoomklokjes wordt op dit
moment gedaan door o.a. de quartz divisie van de
Swatch groep!

Gr.
Han

Jeetje, gaat dat zo hard joh! De laatste keer dat ik een atomic wristwatch had gezien, zag 't er zo uit

Maar blijkbaar kan dat inderdaad al een stuk kleiner