Minder bekend: "Horus Chronometers" uit Duitsland

[center]
http://www.horus-chronometers.com/
[/center]
[hr]
Wie het hoofdkantoor van dit merk wil bezoeken hoeft bij Venlo slechts 60 km oostelijk te reizen naar Ratingen.
De collectie bestaat uit 2 automatische chronograafmodellen met daarbinnen de nodige kleurnuances.
Ik vermoed dat de kleuren in het echt heel anders zullen zijn dan op de plaatjes.
Het type H2 meet 47 mm en type H3 is met 40 mm wat bescheidener.
Met een optionele draaibare bezel is ook het glas te draaien, waardoor een foefje met kleur of een kunstmatige horizon kan worden uitgehaald. Leuk, maar zinvol??
Type H2 heeft ook nog een ‘puls-o-meter’; voor wie daar behoefte aan heeft.
Omdat ik nergens iets kan vinden omtrent de ingebouwde kalibers, vermoed ik dat het hier gaat om een Germasian.

Er bestaat overigens nog een merk “Horus”, gevestigd in Monaco.
Het heeft geen actieve internetsite, dus voldoet daarmee niet aan mijn criteria voor plaatsing op dit forum.
Ze produceren sublieme horloges in een prijsklasse waar je U tegen zegt.
Google maar eens op ‘Horus watch Monaco’ en geniet!!

Zonnig dag verder,
Flip.

Als ik het woord chronometer zie op een horloge denk ik aan COSC gecertificeerd, of is dit een foute gedachte…

Je gedachte is correct.
Ik vraag me ten zeerste af of 'Horus Chronometers"-producten hieraan voldoen.

Bij het andere (dure) “Horus”-merk zal het allemaal wel OK zijn.

Lijkt me ook niet, anders zou het er wel bij staan en zou het uurwerk zeker wel bekend zijn gemaakt op hun site want dat vind ik ook nergens terug. Verder zou de prijs dan ook wel erg laag zijn. Vind het wel raar dat je dat woord mag gebruiken in deze contex. Zijn daar dan geen regels voor?

dimi0808 Schreef:

Als ik het woord chronometer zie op een horloge
denk ik aan COSC gecertificeerd, of is dit een
foute gedachte…

Nee, maar bedenk dat al sinds eeuwen zeer nauwkeurige uurwerken als “Chronometers” worden aangeduid en dat de COSC (in de huidige vorm) pas sinds 1973 bestaat. Overigens is de COSC certificatie nu enkel toegankelijk voor Zwitserse uurwerken. Daarnaast bestaat er sinds 2006 in Duitsland (weer) een Chronometerprüfstelle voor uurwerken in Glashütte.

Maar kortom, de kreet “Chronometer” is vrijelijk te gebruiken en de automatische associatie met COSC is feitelijk een staaltje briljante Zwitserse marketing.

Ok, duidelijk. Weer wat geleerd!
Bedankt (tu)