Minder bekend: "Hudson River Watch Co." uit de V.S

[center]


[/center]
[hr]
Dit merk lijkt nog van start te moeten gaan, want alle 9 modellen worden nu als pre-order aangeboden.
Dus een jong merk, is mijn conclusie.
Naast de ‘aanstaande’ horloges verkopen ze ook straps/bracelets. Maar vreemd genoeg zijn die allemaal al uitverkocht.
Ik begrijp het niet meer.
Men heeft zich v.w.b. de modellen laten inspireren door het stratenplan van New York.
De lay-out van diverse wijzerplaten vind ik wat ver gezocht.
Het gaat namelijk om gewone 3 wijzer horloges, maar met wijzerplaten in de trant van een old fashioned stopwatch (Berry street), een snelheidsmeter (Charlton street), een (ondersteboven!) scheepstelegraaf (Fulton street).
Ik vat de links met de straatnamen niet. Maar goed, ik woon ook niet in New York.
Ook nog een model met een ring met half-uur-aanduiding (Cranberry street).
Al met al wat gekunstelde manieren om zich van anderen te onderscheiden.
Het enige model dat mij een beetje aanstaat is Sutton place; alleen jammer van de relatief te grote datum-aanduiding.
Alle modellen, ook de chronografen, zijn voorzien van Zwitserse quartz uurwerken.

Groeten,
Flip.

Ik vind die Berry street wel aardig. Heb je gezien dat de secondendial met 4 omhooggaat i.p.v. normaal per 5?

Ook een beetje vreemd dat je de horloges nu al in de aanbieding hebt qua prijs, nog voordat je met de werkelijke verkoop van start bent gegaan. Of zou dit een pre-order prijs zijn.

Bedankt maar weer.

Groet
Herman

Dat model oogt i.d.d. wel leuk.
Maar die seconden-aanduidingen op de buitenring hebben volgens mij niets te maken met de functie van dit horloge.
Dat is de wijzerplaatindeling van een oude stopwatch die per minuut 2 rondjes van 30 seconden draaide, maar dan qua lay-out gekopieerd naar dit horloge.
De grote rode minutenwijzer van dit horloge draait gewoon 1 x per minuut rond. De seconden worden m.i. weergegeven op de subdial.

Ik vind die Scheepstelegraaf op zich ook wel geinig… maar ook niet meer dan dat…

Ten eerste… terecht opgemerkt Flip, hij staat ouqerstepoveu… en ten tweede… als je zo’n Dial maakt…maak em dan van MESSING!.. met de letters in Relief… zoals het hoort… of met een geëmailleerde Dial… een paar subtiele indexen op het blanco deel zouden ook wel prettig zijn…bovendien… geef de Urenwijzer dan ook de vorm van de aanwijzer op zo’n telegraaf… dit is half werk… (td)

Sparks Schreef:

Dat model oogt i.d.d. wel leuk.
Maar die seconden-aanduidingen op de buitenring
hebben volgens mij niets te maken met de functie
van dit horloge.
Dat is de wijzerplaatindeling van een oude
stopwatch die per minuut 2 rondjes van 30 seconden
draaide, maar dan qua lay-out gekopieerd naar dit
horloge.
De grote rode minutenwijzer van dit horloge draait
gewoon 1 x per minuut rond. De seconden worden
m.i. weergegeven op de subdial.


ik bedoelde ook de onderste subdial