Minder bekend: "Hyetis" uit Zwitserland

[center]


[/center]
[hr]
Velen onder ons (ik dus ook) zullen het verafschuwen dat smartwatches in opmars zijn.
Wellicht heel handig, maar als je vanwege het groeiende aantal functies in de handleiding moet opzoeken hoe je ook al weer de tijd af kunt lezen . . .
Ik heb al flink wat merken en modellen zien passeren.
Het merk van vandaag gooit er weer een schepje bovenop.
De kastvorm ofwel het hele concept is uitzonderlijk te noemen.
Het is wel een automaat met high beat en 25 stenen in een titanium kast, met een w.r. van 15 km. Tot zo ver OK.
Maar dan komen daar bij: camera, dieptemeter, bluetooth/wifi, microfoon, hoogtemeter/dieptemeter, thermometer, hygrometer, lichtmeter, gps en wellicht nog wat meer.
En dat alles vanaf december a.s. leverbaar voor $ 1.200.

Fijn weekeinde,
Flip.

Het is absoluut een apart design en gedurfd project. Ben toch heel erg benieuwd naar de draagbaarheid en reviews.

Er is er wel een: http://www.ablogtowatch.com/hyetis-aims-to-create-a-swiss-smartwatch/ maar ik bedoel natuurlijk een van een gebruiker.

Mooi hoor, naar mijn mening de enige WATCH die smart is.
Een echt horloge met de smart functies.
Bedankt voor het merk.

de combi automaat en smartphone vind ik wel leuk.

maar ik zie dan liever kinetic, waarbij de rotor zowel energie voorziet ve een backup accu als de hoofdaccu, zodat je bij weinig energie welliswaar misschien geen video’s kan maken, maar nog wel de tijd af kunt lezen en berichtjes kunt versturen of ontvangen.
en als t ff kan heeft ie ool direct drive voor cranking.

betreft t desgin… wel gaaf, maar net als bij citizens gps, gaat mijn voorkeur toch uit naar n iets normaler design zoals seiko met zn astron.

Even een oud topic actueel maken!

Na de eigenaar van het horlogemerk Hyetis ruim anderhalf jaar geleden te hebben gesproken op een bijeenkomst in Genève waar hij vol trots vertelde over zijn eerste Zwitserse smart-watch heeft nog steeds niemand zijn horloges in het echt gezien… MAAR wat schetst mijn verbazing, vandaag kreeg ik een uitnodiging om zijn nieuwe horloge te komen bekijken op Baselworld 2016 bij het Swiss Creative Lab.

Na jaren klussen vind ik het maar matig gelukt. Vooral het display lijkt van lage kwaliteit, maar dit kan ook vertekening zijn.

Hier een korte demo: https://www.facebook.com/hyetiswatches/videos/935650663181876/

Wat is jullie mening??

Ik zal het nooit kopen, maar daar gaat het niet om. Maar ik ben bang dat het geen commercieel succes wordt.

Vaak opladen zoals elke smartwatch, maar dan moet de automaat ook nog lopen (niet dat ik dat een probleem vind bij een automaat, integendeel, maar ik denk dat het de meeste smartwatch kopers niet bevalt.
Je schrijft die hardware veel sneller af dan het mechaniekje. De software wordt ook geen decennia ondersteund. (niet nodig, hij ligt dan toch al in de kast).
En het ergst: De wijzers zitten in de weg. Zijn “wij” wel een beetje gewend met chronografen, maar reken maar dat dat een issue is met die kleine “widgets”.

Ik draai wel warm voor dit soort gimmicks. Vooral zn vele sensoren.
Vrees alleen ook dat Support na een jaartje of wat ver te zoeken zal zijn. M’n omate heeft t als companion nooit lekker gedaan :frowning:
Ben benieuwd hoe t straks met m’n Kairos uitpakt.